Conducerea Casei Județene de Pensii Suceava a anunțat că după intrarea României în stare de urgență au fost luate noi măsuri pentru a preveni răspândirea noului coronavirus. Directorul Casei de Pensii Suceava, Constantin Boliacu, a declarat că începând de miercuri, 18 martie, pe toată perioada decretării stării de urgență, operațiunea de înregistrare a cererilor de deschidere a drepturilor de pensie se va realiza doar telefonic sau pe e-mail.
Boliacu a spus că pentru asigurarea condițiilor necesare pentru buna desfășurare a activității de înregistrare electronică, au fost alocate numere de telefon 0759 429291 și 0230/210743 interior 112, precum și adresele de e-mail pensii.suceava@gmail.com sau suceava@cjpsv.ro. Telefoanele alocate și adresele de e-mail au fost postate pe site-ul Casei Județene de Pensii Suceava.
Constantin Boliacu a spus că pentru deschiderea drepturilor de pensie, sucevenii trebuie să sune la aceste numere sau să trimită un e-mail pentru înregistrarea cererii. Apoi, salariații instituției vor prelua datele personale ale solicitanților. „Se vor solicita toate datele personale necesare înregistrării cererii, inclusiv numărul de telefon al solicitantului. Urmează apoi comunicarea numărului de înregistrare solicitantului prin telefon/e-mail”, a mai declarat directorul Casei de Pensii Suceava. El a adăugat că ulterior persoanele vor fi anunțate telefonic sau prin e-mail pentru a se prezenta cu documentația, în original, carte de muncă, adeverințele privind sporurile permanente și condițiile superioare de muncă și alte documente prevăzute de HG nr. 257/2011 – normele de aplicare a Legii nr. 263/2010, și în copie, certificat naștere, certificat căsătorie, act de identitate, carte de muncă, necesară stabilirii drepturilor de pensie, documentație care va fi depusă în plic sigilat la sediul Casei Județene de Pensii Suceava.
Pe de altă parte, Constantin Boliacu a mai spus că tot în perioada precizată anterior, în situația copiilor urmași care îndeplinesc vârsta de 16 ani și care nu pot face dovada continuării studiilor din cauza suspendării cursurilor școlare, plata pensiei de urmaș se va face fără a fi necesară prezentarea acestei dovezi, urmând ca adeverința doveditoare să fie prezentată în termen de 30 de zile, de la data expirării stării de urgență.