În rolul de profesori

Elevi din Stroiești iau locul profesorilor la catedră și învață din secretele meseriei lor



Elevii au stat la catedră și au intrat în rolul profesorilor
Elevii au stat la catedră și au intrat în rolul profesorilor

Peste 30 de elevi gimnaziști și întreg corpul profesoral al Școlii Gimnaziale Stroiești s-au implicat în Programul Național ”Ziua Ștafetei 2019”, organizat în România de Fundația ”Terre des Hommes”Elveția, program în cadrul căruia adulții predau ștafeta propriilor meserii copiilor dornici săle învețe.
Proiectul se desfășoarăîn perioada 18-22 noiembrie, însădatoritănumărului mare de profesori și elevi implicați, școala din Stroiești va extinde programul și în săptămâna 25-29 noiembrie.
„Conceptul acestei campanii este simplu. Sub îndrumarea unui coordonator, copii și tineri din aceeași comunitate își aleg meseriile pe care vor săle preia. Coordonatorul grupului identificămentorii potriviți (profesioniștii care vor preda ștafeta meseriei) și faciliteazăpredarea/ preluarea ștafetei într-o zi stabilităprin consultarea tuturor părților”, a menționat prof. Toader Rusu.
Cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale Stroiești și-au manifestat disponibilitatea de a preda ștafeta, iar elevii au putut alege dintr-o varietate de discipline și profesori. Coordonatorii la nivelul școlii, mentori la rândul lor, prof. Toader Rusu, prof. Lilioara Mariana Rusu și Maria Holotăau centralizat opțiunile elevilor și au intermediat predarea și primirea ștafetei.
Mentorii, începând cu educatoarele, profesorii din învățământul primar și continuând cu profesorii de gimnaziu, incluzând și personalul auxiliar, preiau învățăceii, desfășoarăactivitatea de mentorat, apoi predau ștafeta.
”Rutina participării la ore îi face pe elevi săconsidere insignifiant efortul didactic al profesorului. O astfel de acțiune nu face altceva decât săîi responsabilizeze mai mult pe elevii novici, dar și pe elevii audienți. Reabilitarea imaginii actului educativ începe tot de aici, din școală. Elevii vor înțelege munca unui profesor doar dacăsunt pentru puținăvreme profesori. Sperăm ca acest proiect să-și atingăobiectivele sutăla sută. Pânăîn momentul de față, feedback-ul este extrem de motivant”, a mai spus prof. Toader Rusu.


Elevi din Stroiești iau locul profesorilor la catedră și învață din secretele meseriei lor
Elevi din Stroiești iau locul profesorilor la catedră și învață din secretele meseriei lor
Elevii au stat la catedră și au intrat în rolul profesorilor
Elevii au stat la catedră și au intrat în rolul profesorilor


Recomandări

Elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Cacica, în Polonia, în cadrul proiectului „Prietenie fără frontiere”

Elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Cacica, în Polonia, în cadrul proiectului „Prietenie fără frontiere”
Elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Cacica, în Polonia, în cadrul proiectului „Prietenie fără frontiere”

Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava – promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE

Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava –  promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE
Profesori și elevi ai Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară Suceava – promotori ai excelenței europene în educația din domeniul lactatelor, prin participarea la proiectul AEDIL Dairy CoVE

Eleva Beatrice Tcaciuc, câștigătoarea mai multor premii naționale și internaționale, înscrisă în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”

Eleva Beatrice Tcaciuc, câștigătoarea a mai multor premii naționale și internaționale, înscrisă în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
Eleva Beatrice Tcaciuc, câștigătoarea a mai multor premii naționale și internaționale, înscrisă în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”