După 100 de zile petrecute la conducerea Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava, Gabriela Mihai a tras linie și a realizat bilanțul inițiativelor și al activităților demarate în calitate de inspector școlar general.
Aceasta a punctat câteva dintre proiectele materializate de la preluarea mandatului, campanii inițiate, menționând și câteva dintre obiectivele trasate de la de numirea sa în funcție, care încă nu au fost finalizate. Mihai a mai subliniat și câteva ”perspective”, probleme pe care le va avea în vedere în viitor.
Șefa IȘJ Suceava a arătat că această conferință a fost programată înainte de apariția unor zvonuri privind schimbarea sa de la conducerea instituției, considerând că ”este normal ca o persoană care deține o funcție de conducere într-o instituție deconcentrată să își expună public activitatea”.
„Am vrut ca activitatea mea de la Inspectoratul Școlar să fie sub semnul comunicării și al unei foarte bune colaborări cu instituțiile din subordine, dar și cu celelalte instituții cu care suntem în strânsă legătură. Mi-am dorit ca oamenii care vin la IȘJ să fie întâmpinați și ascultați cu respectul cuvenit, să fie încrezători și să înțeleagă că activitatea noastră este una transparentă”, a spus Mihai la începutul bilanțului.
IȘJ așteaptă răspuns pentru înființarea centrului de excelență
Șefa IȘJ a arătat că a acordat o atenție deosebită vizitelor în teren încă din prima zi de mandat, pe parcursul celor 100 de zile vizitând 108 unități școlare.
Cât privește înființarea unuicentru de excelență, obiectiv trasat din luna august, aceasta a arătat că așteaptă un răspuns favorabil din partea ministrului Monica Anisie. Centrul va fi o instituție cu personalitate juridică al cărei rol este acela de a selecta și pregăti elevii capabili de performanță.
„Am transmis în două rânduri documentația pentru înființarea unuicentru de excelență. Din păcate, faptul că o lună și jumătate sau mai bine de atât nu am avut un ministru al Educației a făcut imposibilă înființarea acestui centru, pentru că trebuia emis un ordin de ministru. Așadar am reiterat către minister documentația și așteptăm un răspuns, favorabil cred eu, din partea ministrului Monica Anisie”, a arătat Mihai.
Din luna august, inspectorul școlar general a organizat două întâlniri cu directorii tuturor școlilor din județ, ședințe aplicate în cadrul cărora au fost discutate punctual probleme cu care aceștia se confruntă.
De asemenea, a organizat o întâlnire cu managerii unităților particulare din județ, unități care încep să fie tot mai vizibile, a participat la videoconferințele organizate de Ministerul Afacerilor Interne și Ministerul Educației și la întâlnirile colegiului prefectural.
La capitolul realizări, inspectorul general a mai amintit de festivitatea de premiere a celor 20 de elevi care au obținut media 10 la examene naționale, încheierea a 50 de parteneriate cu diverse alte instituții din județ sau de la nivel național.
Asigurarea vizibilității instituției a fost asigurată prin participarea la o serie de festivități, inaugurări, conferințe educaționale etc.
Inspectorul general a mai asigurat derularea unor proiecte cu finanțare europeană (ProEdu, ROSE, EProfi etc.) și a monitorizat proiectele guvernamentale Bani de liceu, Bursa profesională, Euro 200, Lapte – corn – măr, Rechizite școlare.
Memoriu privind ghiozdanele prea grele
Gabriela Mihai a mai precizat că IȘJ colaborează cu ONG-uri și 30 de primării în cadrul proiectului „Să aducem copiii la școală”, prin care se urmăreșteintegrarea tuturor copiilor într-o formă de învățământ.
”Nu am rezultate spectaculoase în acest sens. Am reușit să identificăm 13 copii, șapte dintre aceștia la Pătrăuți și Voitinel merg deja la școală, dar din păcate baza de date nu este completă. Mai insistăm, sperăm să avem o bază de date completă”, a menționat Mihai, arătând că în acest proiect este importantă implicarea asistenților sociali din primării.
Referitor la acțiunea de cântărire a ghiozdanelor, aceasta a fost mediatizată atât la nivel județean, cât și pe plan național. Un memoriu privind ghiozdanele prea grele cărate zi de zi de elevi va fi transmis ministrului Educației.
Evaluarea investiției clădirii Casei Corpului Didactic de la Șcheia, fundamentarea bugetului pentru anul 2020 sunt alte activități bifate în cele 100 de zile.
Temele pentru acasă, în atenția IȘJ
Ca obiective pentru viitor, Gabriela Mihai a arătat că vrea să întreprindă o serie de măsuri în ceea ce privește volumul prea mare al temelor pentru acasă.
„Este o idee pe care a lansat-o și doamna ministru și mă bucur. Mi-am dat seama că este nevoie și de niște instrumente pentru măsurarea volumului temelor, nu toți copiii au același ritm de lucru și rămâne ca împreună cu câțiva specialiști să facem asta și să propunem soluții”, a declarat Mihai.
O relație mai apropiată în ceea ce privește Consiliul Județean al Elevilor, dar și organizarea unei gale pentru a premia elevii cu rezultate bune în cadrul concursurilor și olimpiadelor școlare sunt alte câteva obiective ale IȘJ Suceava.