Întrebări

Deputatul Ioan Balan vrea să afle cât va costa Autostrada Unirii și când vor începe lucrările



Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan
Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan

A trecut exact un an din momentul în care președintele României a promulgat legea privind obiectivul de investiții denumit „Autostrada Unirii”, proiect care prevede construcția autostrăzii Iași – Târgu Mureș. Chiar dacă legea stipula că lucrările trebuie să înceapă în termen de 30 de zile de la promulgare, nici până acum nu s-a mișcat un pai, iar perspectivele sunt la fel de sumbre și pentru perioada următoare.
„Cu ocazia dezbaterilor asupra Legii bugetului de stat pentru anul 2019, atunci când parlamentarii PNL din Moldova au solicitat aprobarea explicită a creditelor bugetare pentru construirea acestui obiectiv, oficialii CNAIR și ai Ministerului Transporturilor au dat asigurări ferme, în cadrul dezbaterilor care au avut loc în comisiile permanente, că bugetul companiei are asigurate resurse financiare suficiente pentru demararea procedurilor (studiu de fezabilitate, proiect tehnic, începerea lucrărilor)”, a arătat deputatul PNL de Suceava Ioan Balan.
Parlamentarul sucevean a amintit că într-un răspuns mai vechi oferit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor se specifica faptul că Guvernul recent demis prin moțiune de cenzură a decis abandonarea lucrărilor la drumul expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava până după anul 2021 tocmai pentru a permite alocarea de fonduri la obiectivul „Autostrada Unirii”.
În acest context, Ioan Balan s-a adresat directorului CNAIR, Florin Sorin Scarlat, de la care solicită precizări cu privire la stadiul proiectului de investiții Autostrada Iași – Târgu Mureș, respectiv stadiul elaborării documentației și a proiectelor, situația finanțării, situația eventualelor terenuri care trebuie expropriate.
„În condițiile în care Guvernul a abandonat mai multe proiecte de investiții care ar fi putut să fie finanțate din fonduri europene nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020, iar România mai are la dispoziție cel puțin 6 miliarde de euro încă nesolicitați de la Comisia Europeană, vă solicit să precizați de ce nu ați solicitat finanțarea «Autostrăzii Unirii» din aceste resurse și ați agreat soluția păguboasă a unei eventuale realizări în parteneriat public-privat, care presupune introducerea de taxe pentru șoferi? Vă solicit să prezentați costul evaluat de către CNAIR pentru realizarea Autostrăzii Unirii, raportat la costurile standard medii din regiune și din Uniunea Europeană, precum și termenul de execuție total al acestui obiectiv”, sunt alte aspecte pe care Ioan Balan le dorește clarificate.



Recomandări

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului
Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului
Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Deputatul Ioan Balan consideră că România are nevoie de sprijinul Uniunii Europene pentru a trece peste actuala criză

Deputatul Ioan Balan consideră că România are nevoie de sprijinul Uniunii Europene pentru a trece peste actuala criză
Deputatul Ioan Balan consideră că România are nevoie de sprijinul Uniunii Europene pentru a trece peste actuala criză