TOYOTA - Programul Rabla 2020
TOYOTA - Programul Rabla 2020
TOYOTA - Programul Rabla 2020
 
miercuri, 23 oct 2019 - Anul XXIV, nr. 248 (7249)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,8725 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0024 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Abandon şcolar

Gabriela Mihai: 400 de elevi din generaţia celor care au început în acest an liceul au dispărut din statistici

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Inspecţiile efectuate în vara acestui an de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei în şcolile din judeţ au relevat că, în decurs de patru ani, generaţia care a urmat gimnaziul între 2015 şi 2019 a pierdut circa 400 de elevi.

Declaraţia a fost făcută de inspectorul şcolar general Gabriela Mihai în cadrul primei dezbateri din cadrul proiectului educaţional ”Să aducem copiii la şcoală”, proiect prin care se urmăreşteprevenirea şi reducerea abandonului şcolar şi integrarea tuturor copiilor într-o formă de învăţământ. Proiectul este al Asociaţiei Euroactiv (reprezentată de prof. Mihai Greciuc), fiind iniţiat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava.

Referitor la datele colectate din teren la începutul acestui an şcolar, Gabriela Mihai a menţionat că „prin monitorizarea generaţiei care a început clasa a V-a în anul şcolar 2015-2016 şi a terminat clasa a VIII-a în 2019, am constatat că unii copii au abandonat şcoala şi nu i-am mai regăsit în documentele şcolare. Practic şcolile nu mai ştiu ce s-a întâmplat cu ei. Deşi nu este încă finalizată toată interpretarea datelor monitorizării, cu aproximaţie din această generaţie lipsesc aproximativ 400 de copii. Pentru câţiva dintre ei există documente care atestă că au fost transferaţi în alte judeţe, pentru alţii sunt declaraţii ale părinţilor cum că ar fi urmat să părăsească ţara, fără să ştim dacă au făcut-o într-adevăr. Cert e că acei copii nu mai sunt la şcoală. Tot foarte puţini se regăsesc şi în generaţiile următoare, în cazul în care aceştia ar fi rămas repetenţi”.

O altă realitate constatată de reprezentanţii IŞJ Suceava este aceea că unele şcoli şi unele comunităţi nu declară cazurile de abandon şcolar, neprecizând nimic de copiii care nu au fost înscrişi niciodată într-o formă de învăţământ.

„În comunităţile respective sunt copii care nu sunt înscrişi deloc la şcoală, care nu au păşit niciodată pragul grădiniţelor sau şcolilor. Practic, sunt copii care nu intră într-o numărătoare, iar motivele pentru care ei nu vin la şcoală sunt diverse – educaţia familiilor din care provin, factorul financiar, neglijenţa”, a mai specificat Gabriela Mihai.

 

Studii de caz şi sugestii

Întâlnirea programată ieri, la Palatul Prefecturii, a reunit toţi factorii care pot contribui la livrarea şi implementarea unor soluţii pentru integrarea copiilor în sistemul educaţional - profesori şi directori de şcoli, asistenţi sociali, mediatori şcolari, reprezentanţi din rândul mai multor instituţii.

La prezidiul dezbaterii s-a aflat şi prefectul judeţului, Mirela Elena Adomnicăi, aceasta precizând că identificarea unor soluţii pentru prevenirea abandonului şcolar este o problemă care o preocupă.

„Avem o problemă cu care speram să nu ne mai confruntăm în 2019, aceea a copiilor care nu apar în nici o statistică. Pentru rezolvarea unei probleme, primul pas îl presupune cunoaşterea dimensiunii ei, iar chestiunea cu care ne confruntăm astăzi trebuie abordată integrat de toţi actorii – autorităţi, primării, asistenţi sociali care au o imagine foarte clară în teren, directori de şcoli, ONG-uri etc.”, a menţionat Adomnicăi. 

Mesaje de implicare şi susţinere au mai transmis insp. Loredana Ceică, vicepreşedinte Euroactiv; Maria Pavelescu – directoarea Centrului Judeţean pentru Resurse şi Asistenţă Educaţionale, partener în proiect.

Romeo Bolohan, vicepreşedinte al Asociaţiei Euroactiv, a oferit câteva detalii despre proiect, menţionând în linii mari etapele acestuia – identificarea copiilor care nu frecventează şcoala, constituirea unor echipe de lucru în vederea înscrierii copiilor în sistemul educaţional, identificarea unor soluţii concrete şi constructive pentru integrarea sau reintegrarea copiilor într-o formă de învăţământ.

Întâlnirea a continuat cu o serie de studii de caz prezentate de reprezentanţii unor şcoli din judeţ, comentarii, dezbateri şi propuneri.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Gabriela Mihai: 400 de elevi din generaţia celor care au început în acest an liceul au dispărut din statistici.
 Vizualizări articol: 1853 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.67/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.7 din 3 voturi
Gabriela Mihai: 400 de elevi din generaţia celor care au început în acest an liceul au dispărut din statistici3.753

Shopping City Suceava
Facos Suceava
Iulius Mall Suceava
LaStrada - Incaltaminte - Piele - Blanuri - Accesorii
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Toyota - Programul Rabla 2020
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei