Administrația Finanțelor Publice Suceava a anunțat începerea unei campanii de informare în Spațiul Privat Virtual pentru încurajarea contribuabililor să se doteze cu case de marcat electronice, precum și pentru îndeplinirea voluntară a obligațiilor fiscale. Finanțele sucevene au transmis că prin Spațiul Privat Virtual sunt transmise scrisori informative, către patru categorii de contribuabili, în funcție de situația în care aceștia se regăsesc. Scrisorile sunt transmise celor care au declarat numărul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 – Declarație informativă privind livrările / prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național de persoanele înregistrate în scopuri de TVA, însă nu figurează înscriși în evidențele ANAF și cu Cererea de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF. De asemenea, scrisorile sunt primite și de cei care figurează în evidențele ANAF înregistrați cu Cerere de atribuire a numărului de ordine din registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a ANAF, însă aparatul/aparatele nu figurează ca fiind instalat/e. O altă categorie de contribuabili sunt cei care potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999 au obligația de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeași ordonanță, și care nu și-au îndeplinit această obligație. Nu în ultimul rând aceste scrisori sunt transmise celor care figurează înscriși în evidențele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale, însă nu și-au îndeplinit obligațiile prevăzute de legislația în vigoare privind transmiterea datelor fiscale către ANAF.
„Totodată, amintim că ANAF a demarat, începând din 1 august a.c., o amplă acțiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale și pentru creșterea conformării la declarare a obligațiilor fiscale la bugetul de stat. Controalele vor conduce la identificarea în timp real a erorilor, care, dacă sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligații fiscale accesorii mai mici, în comparație cu cele rezultate în urma unei inspecții fiscale generale. Contribuabilii vor avea posibilitatea de a-și corecta declarațiile și de a se conforma la plata obligațiilor, potrivit legii”, se arată într-un comunicat al Finanțelor sucevene. Potrivit acestei instituții, în cadrul acțiunii, inspectorii antifraudă vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectă obligația legală privind dotarea și utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic.