Casa Corpului Didactic „George Tofan” Suceava și Fundația EUROED Iași au organizat, la sfârșitul lunii trecute, pe 27 iunie, în cadrul Colegiului Tehnic „Samuil Isopescu” Suceava, evenimentul „Parteneriate de succes între școli și actori locali pentru o educație de calitate și echitabilă”, activitate organizată în cadrul proiectului ”DEDICAT – Dascăli pentru Elevi Defavorizați – Intervenții pentru Combaterea Abandonului școlar Timpuriu”, proiect cofinanțat de Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară nr. 6 Educație și competențe, Obiective Specifice – Îmbunătățirea competențelor personalului didactic din învățământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaționale de calitate orientate pe nevoile elevilor și a unei școli incluzive.
120 de cadre didactice
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 și se derulează pe o perioadă de 30 de luni, având o valoare totală de 1.984.793,74 de lei (POCU/73/6/6/106266). Parteneri asociați în cadrul proiectului au fost Școala Gimnazială Valea Moldovei, Liceul tehnologic „Oltea Doamna” Dolhasca, Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava, Școala Gimnazială Burla (Grădinița Burla), Școala Gimnazială Rotunda (Grădinița Rotunda).
Obiectivul general al proiectului a fost îmbunătățirea competențelor a 120 de cadre didactice și personal de sprijin din învățământul preuniversitar în vederea creșterii calității serviciilor educaționale în cinci unități școlare defavorizate din județul Suceava, prin activități orientate pe nevoile elevilor și sprijinirea managerilor acestor școli pentru creșterea calității în educație.
60 de persoane au participat la eveniment
Obiectivul proiectului vizează în primul rând îmbunătățirea competențelor cadrelor didactice prin programe de formare continua, desfășurarea unui program de mentorat pentru prevenirea și reducerea abandonului școlar și dezvoltarea capacitații instituționale prin îmbunătățirea competențelor echipei de management din școlile țintă. În cadrul evenimentului s-a realizat o informare adecvată despre mecanisme locale de sprijin și implicare în prevenirea abandonului școlar, exemple de antrenare a actorilor locali în activități educaționale, creșterea rolului/vizibilității școlii în comunitatea locală și prevenirea abandonului școlar.
Peste 60 de persoane au fost informate, în cadrul evenimentului, cu privire la importanța implicării actorilor locali în prevenirea abandonului școlar.
La conferința de lansare a proiectului au participat reprezentanți ai autorităților locale, reprezentanți ai ONG-urilor, cadre didactice, reprezentanți ai companiilor locale. „Ținem să le mulțumim tuturor participanților ce au înțeles importanța implicării lor în realizarea acestor parteneriate”, au transmis organizatorii evenimentului.