Începând de astăzi, 7 mai, elevii de gimnaziu din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a susțin probele evaluărilor naționale, testări introduse de Ministerul Educației în 2014-2015, pentru a urmări evoluția elevilor pe parcursul gimnaziului.
Primii care vor susține testările sunt elevii de clasa a II-a (7-10 mai).
Potrivit calendarului, marți, 7 mai, se vor desfășura probele scrise la limba română și limba maternă. Testele de citire aferente acestor discipline vor fi susținute în data de 8 mai. Testul la matematică este programat în data de 9 mai, în timp ce proba de limbă română (scris și citit) pentru elevii din rândul minorităților naționale se va desfășura în data de 10 mai. În județul Suceava, potrivit datelor transmise de Inspectoratul Școlar Județean, în clasa a II-a sunt înscriși 6.992 de elevi.
La testările de la clasa a IV-a sunt așteptați aproape 7.200 de elevi. Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar are următorul calendar: limba română (14 mai), matematică (15 mai) și limba maternă (16 mai).
Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale acumulate în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 22 mai (limbă și comunicare) și 23 mai (matematică și științele naturii).
În Suceava, iar clasa a VI-a sunt înscriși 5.403 elevi.
Notele nu se trec în catalog
La nivel național, cumulat, se estimează participarea a peste 550.000 de elevi.
Sălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii își desfășoară activitatea în mod obișnuit.
Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru elevii claselor a IV-a și a VI-a.
Testele vor fi evaluate de către cadrele didactice din unitățile de învățământ în care acestea se desfășoară, în termen de cel mult șapte zile de la data susținerii ultimului test.
Potrivit Ministerului Educației, „rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate”.