Chiar dacă în cursul zilei de duminică reprezentanții autorităților județene au anunțat că circulația rutieră peste podul provizoriu de peste râul Suceava, care leagă localitățile Verești și Udești, se poate derula, acest lucru va mai trebuie să aștepte. Apele râului Suceava au scăzut, numai că o parte a podului a fost afectată serios și necesită lucrări serioase de reparații.
Potrivit specialiștilor, podul nu va putea fi redat circulației în mai puțin de două săptămâni, timp în care, cel mai probabil, se va circula ilegal, ca și până acum, pe podul situat pe drumul județean 208D și care a fost închis tocmai din cauza problemelor de siguranță pe care le avea.
Podul provizoriu de peste râul Suceava a fost închis joi seară ca urmare a ploilor de săptămâna trecută. Din cauza creșterii debitului, apa a trecut peste pod, astfel încât autoritățile au decis să-l închidă temporar.
În ciuda interdicțiilor și a obstacolelor puse în cale de autorități, circulația s-a derulat pe podul-„mamă”, șoferii ignorând orice regulă de securitate. Șoferii au preferat să traverseze podul închis oficial deși erau conștienți de riscurile la care se expuneau. Pentru a traversa podul care era închis doar teoretic, șoferii au trecut peste mormanele de pietriș puse la capetele podului de către constructor tocmai în ideea de a nu permite accesul auto.
Licitația pentru desemnarea câștigătorului este în derulare
În ceea ce privește licitația pentru reabilitarea podului-„mamă”, aceasta este în curs de derulare, dar procedurile încă nu sunt finalizate. Trebuie spus că o altă licitație a avut loc în luna ianuarie, numai că la acea vreme nu s-a prezentat nimeni.
Valoarea totală a lucrărilor este de 747.577 de lei, dar creșterea salariilor din construcții ar putea fi un motiv pentru care constructorii ezită să se angajeze pentru a câștiga licitația.
Problemele de la pod au apărut din prima parte a anului 2018 și s-au accentuat. În zona centrală a podului traficul a fost restricționat pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h.
În urma expertizei care s-a făcut la pod a rezultat că problema este la suprastructura podului, la una dintre deschideri, fără a fi afectat vreun pilon.
După inundațiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav de inundații. La vremea respectivă Consiliul Județean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi (6 milioane de lei) pentru lucrări de reparații și consolidare. Lucrările de consolidare și reparații au fost executate de firma Civica și finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulației publice din data de 1 decembrie 2011.
Reprezentanții Consiliului Județean Suceava au explicat că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Verești, iar problemele apărute acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011.



