Rezultate probe

Șoferul care s-a zdrobit cu mașina de „Zidul morții” avea o alcoolemie de peste 1 la mie



Șoferul care s-a zdrobit cu mașina de „Zidul morții” avea o alcoolemie de peste 1 la mie
Șoferul care s-a zdrobit cu mașina de „Zidul morții” avea o alcoolemie de peste 1 la mie

Tânărul în vârstă de 28 de ani care s-a zdrobit cu mașina de pilonul de la „Zidul morții”, cu viteza de 140 de km/h, era sub influența alcoolului. Conform unor surse bine informate, probele recoltate la autopsie din urină și sânge au indicat o alcoolemie de aproximativ 1,20 mg/l alcool pur în sânge. Toate aceste elemente de anchetă arată că acest accident nu are nici o legătură cu pilonul din mijlocul șoselei, o soluție nefericită în mod clar, însă fără legătură cu cauzele care au dus la această a treia tragedie de la „Zidul morții”.
În seara zilei de 16 martie, tânărul în vârstă de 28 de ani, aflat la volanul unui Audi A6, care circula pe sensul dinspre Stroiești spre Suceava, a intrat cu mașina în pilon fără nici o urmă de frânare.
În urma impactului, autoturismul marca Audi A6 s-a transformat într-un morman de fiare contorsionate, iar echipajele de descarcerare chemate la fața locului s-au chinuit zeci de minute pentru a extrage din interior corpul neînsuflețit al tânărului.
Ce se mai știe este că tânărul în vârstă de 28 de ani era într-o stare psihică precară, din motive sentimentale. Acesta nu avea ce căuta de principiu în acea zonă, la acea oră. Varianta unei sinucideri este luată în calcul de anchetatori, deși ar fi foarte greu de dovedit cu probe certe, în condițiile în care tânărul nu a lăsat vreun mesaj. Cert este însă că acesta circula cu viteză excesivă și consumase alcool.
Tragicul accident din 16 martie a.c. s-a petrecut la mai bine de cinci ani distanță de la ultimul accident mortal de la „Zidul morții”. Pe 3 ianuarie 2014, un alt tânăr, în vârstă de 21 de ani, s-a zdrobit cu mașina de zid, pe fondul vitezei excesive.
Anterior, în noiembrie 2012, un camion cu lemne s-a zdrobit de zid, iar trei oameni au murit. De la primul accident mortal semnalizarea pilonului a suferit îmbunătățiri radicale. Trebuie spus că nici pentru primul accident, când nu erau decât indicatoare rutiere de reducere a vitezei, anchetele care s-au întins pe durata a câțiva ani nu au dus la punerea sub acuzare a cuiva pentru semnalizarea precară, dar în conformitate cu legislația rutieră.
Acum, zona este iluminată și clar semnalizată, astfel că cine respectă cât de cât o viteză normală nu are cum să ajungă cu mașina în zid, chiar dacă nu știe de pilonul din mijlocul șoselei. De remarcat și că morții din cele trei accidente erau cu toții din municipiul Suceava sau comune apropiate.
Polițiștii rutieri spun că la „Zidul morții” nu se poate vorbi de un punct negru rutier, având în vedere frecvența accidentelor mortale și pauza de peste cinci ani dintre ultimele două tragedii.



Recomandări

O femeie care gonea după ambulanța în care era tatăl său a intrat cu autoturismul într-un copac și un gard

O femeie care gonea după ambulanța în care era tatăl său a intrat cu autoturismul într-un copac și un gard
O femeie care gonea după ambulanța în care era tatăl său a intrat cu autoturismul într-un copac și un gard

Pietonul lovit puternic de o mașină la Moara a scăpat fără leziuni. El revenit la fața locului pentru a căuta o pâine scăpată pe jos

Pietonul lovit puternic de o mașină la Moara a scăpat fără leziuni. El revenit la fața locului pentru a căuta o pâine scăpată pe jos
Pietonul lovit puternic de o mașină la Moara a scăpat fără leziuni. El revenit la fața locului pentru a căuta o pâine scăpată pe jos