Construcţia podului provizoriu de peste râul Suceava, care face legătura între Udeşti şi Vereşti, de pe drumul judeţean 208D, este aproape de final. Constructorul, firma Con Bucovina Suceava, a amplasat tuburile de beton, iar ieri a început să toarne betonul pe care vor circula maşinile. Această operaţiune se estimează că se va încheia astăzi, iar apoi va urma o perioadă de aproximativ 10 zile în care betonul trebuie să se usuce pentru a permite darea în folosinţă a podului provizoriu.
Viorel Seredenciuc, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava, a explicat că podul va avea o lăţime de 5 metri şi va permite circulaţia vehiculelor cu o masă de până la 7,5 tone. Circulaţia se va derula alternativ, la fiecare capăt al podului urmând să fie amplasate semne pentru circulaţia alternativă.
În ceea ce priveşte licitaţia pentru reabilitarea podului „mamă”, aceasta este în curs de derulare, dar procedurile încă nu sunt finalizate. Trebuie spus că o altă licitaţie a avut loc în luna ianuarie, numai că la acea vreme nu s-a prezentat nimeni la licitaţie.
Valoarea totală a lucrărilor este de 747.577 de lei, dar creşterea salariilor din construcţii ar putea fi un motiv pentru care constructorii ezită să se angajeze pentru a câştiga licitaţia.
Problemele la pod au apărut în prima jumătate a anului trecut
Problemele de la pod au apărut din prima parte a anului 2018 și s-au accentuat. În zona centrală a podului traficul a fost restricţionat pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h.
În urma expertizei care s-a făcut a rezultat că problema este la suprastructura podului, la una dintre deschideri, fără a fi afectat vreun pilon.
După inundaţiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav. La vremea respectivă Consiliul Judeţean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi (6 milioane de lei) pentru lucrări de reparaţii şi consolidare. Lucrările de consolidare şi reparaţii au fost executate de firma Civica şi finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulaţiei publice din data de 1 decembrie 2011.
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava au explicat că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Vereşti, iar problemele apărute acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011.