Simularea evaluării naționale pentru elevii de clasa a VII-a și a VIII-a a debutat luni cu testarea scrisă la limba și literatura română. Proba a început la ora 9:00, iar elevii au avut la dispoziție două ore pentru a rezolva subiectele.
Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Suceava, „la evaluările de luni au fost înscriși 14.503 elevi, dintre care au fost prezenți 13.651, înregistrându-se 852 de absenți. La clasa a VII-a, au susținut evaluarea 6.741 de elevi, iar 456 au absentat. La clasa a VIII-a, s-au prezentat 6.910 elevi și 396 au absentat. Simularea a decurs fără incidente deosebite”.
Subiectele simulării examenului la limba și literatura română au fost construite pe două mari cerințe, fiecare cu mai multe subpuncte.
La clasa a VIII-a, la primul subiect, elevii au avut de răspuns mai multor cerințe pe baza unui fragment la prima vedere din poezia “Stai și-asculți sub ramuri…” de Ștefan Octavian Iosif, precum și de redactat o compunere în care să motiveze apartenența la genul liric a poeziei date.
La subiectul al II-lea, cerințele au vizat un articol de pe www.evz.ro, de Andrei Vișan, „Cum s-a înființat Grădina Botanică din București”. Ultima cerință importantă a testării era să redacteze o compunere despre o întâmplare la muzeu.
Cât privește simularea de la clasa a VII-a, organizată în premieră în acest an, aceasta a avut la prima cerință un fragment din basmul popular „Ion Făt-Frumos”, pentru care au fost formulate șase cerințe (identificarea de sinonime, explicarea rolului virgulei, identificare unor cuvinte care conțin diftong, trăsături ale genului epic etc.). Următoarea cerință a vizat redactarea rezumatului textului dat.
La subiectul al II-lea, elevii au primit un fragment dintr-un articol din revista „Dilema veche”, de Ileana Bârsan, „Spiriduși, zâne și alte creaturi de basm. Supercalifragilistic” și șase cerințe pe marginea acestuia.
Redactarea unei narațiuni în care să prezinte o întâmplare petrecută în timpul unui atelier organizat în școală sau la o activitate extrașcolară a fost ultima cerință a lucrării.
Rezultatele vor fi publicate pe 22 martie
Simularea evaluării naționale continuă astăzi, 12 martie, elevii fiind testați la matematică, iar pe 13 martie, la limba și literatura maternă. Rezultatele vor fi afișate în data de 22 martie.
Potrivit Ministerului Educației, simulările au scopul de a familiariza elevii cu rigorile testelor pe care le vor susține la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate bune în cadrul examenelor naționale.
„În vederea susținerii și promovării cu succes a examenelor naționale, rezultatele elevilor vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral. În funcție de concluziile desprinse, se vor adopta măsurile adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare, inclusiv prin activități de pregătire suplimentară, identificarea dificultăților de învățare ale elevilor, elaborarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea unui plan de intervenție personalizat etc.”, mai transmite ministerul.
Cât privește elevii din clasele a XI-a și a XII-a, calendarul testărilor este următorul: 18 martie – proba scrisă la limba și literatura română,
19 martie – limba și literatura maternă, 20 martie – proba obligatorie a profilului, 21 martie – proba la alegere (doar pentru elevii claselor a XII-a). Afișarea rezultatelor este programată pentru 29 martie.