Seriozitatea, punctualitatea, sinceritatea, empatia, profesionalismul, încrederea pe care o transmit pacienților, limbajul accesibil în comunicarea cu bolnavii și rudele lor, demonstrate de angajații Spitalului de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava, vor fi răsplătite financiar de conducerea instituției. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, că așa cum salariații sunt sancționați inclusiv pecuniar atunci când greșesc, vor fi și răsplătiți când pacienții și familiile acestora îi evaluează pozitiv. Rîmbu a afirmat că personalul va fi evaluat permanent și pe baza feed-back-ului primit din partea pacienților, pe baza scrisorilor, mesajelor și telefoanelor primite de spital de la aceștia.
Nu este însă suficientă o scrisoare cu laude, a subliniat managerul. „Identitatea pacientului este verificată, la fel ca și documentele medicale care atestă că a fost internat și a beneficiat de servicii medicale în spital – foaia de observație clinică generală și planul de îngrijiri. Trebuie să avem certitudinea că cel care a trimis scrisoarea de mulțumire este un pacient sau un aparținător real, că omul a fost internat și îngrijit în spitalul nostru.
Punem accent foarte mare atât pe profesionalism, cât și pe atitudinea civică a personalului, pe atitudinea pozitivă, care completează calitatea îngrijirilor medicale”, a afirmat Vasile Rîmbu.
„Zâmbetul nu costă”
Acesta a precizat că vrea să-i învețe pe toți salariații unității medicale să zâmbească, pentru că „zâmbetul nu costă”, și îi va stimula de fiecare dată când va fi nevoie, având disponibilitatea de a răsplăti echipe întregi. „Precedentul a fost creat cu secția de Îngrijiri paliative. Vrem ca pacienții noștri să fie satisfăcuți și emoțional. Cei care vor să facă performanță au la dispoziție toate echipamentele și aparatura medicală de care au nevoie, dar îi stimulăm și material pentru a manifesta o atitudine civică deosebită, care până la urmă este normală. Speranțele noastre nu sunt nejustificate, măsurile luate până acum deja își arată roadele. Îi vom stimula pe toți cei care aduc o imagine pozitivă spitalului”, a afirmat managerul.
Primii care sunt așteptați să se califice pentru premii sunt angajații din Unitatea de Primiri Urgențe, Anestezie-Terapie Intensivă și secțiile chirurgicale, adică cele cu risc ridicat. Vasile Rîmbu recomandă personalului spitalului să-și aleagă cele mai potrivite cuvinte în dialogul cu pacienții și familiile lor, să-i informeze corect asupra stării de sănătate și a tratamentului pe care îl au de urmat, să mențină un ton calm în orice împrejurare și să aibă „expresia facială potrivită”.