Pacienții Spitalului de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava vor primi, începând de luna viitoare, un raport scris al îngrijirilor de care au avut parte pe durata spitalizării. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, în conferință de presă, că de luna viitoare unitatea medicală implementează așa-numitul plan de îngrijiri, care completează foaia de lucru generală și care are ca scop creșterea calității îngrijirii medicale, dar și responsabilizarea asistentului medical și evidențierea tuturor îngrijirilor acordate.
Directorul de îngrijiri, Doina Chirap, a explicat că practic este vorba despre o evaluare a manifestărilor de dependență pe fiecare dintre cele 14 nevoi fundamentale, necesități vitale esențiale omului pentru asigurarea stării de bine din punct de vedere fizic și mintal: de a respira; a se alimenta și hidrata; a elimina; a se mișca, a păstra o bună postură; a dormi, a se odihni; a se îmbrăca și dezbrăca; a-și menține temperatura corpului în limite normale; a fi curat, a-și proteja tegumentele; a evita pericolele; a comunica; a acționa după credințele și valorile sale; a se realiza; a se recreea; a învăța. Astfel se stabilește scorul de dependență la internare, pe baza căruia se stabilesc îngrijirile pe care trebuie să le acorde asistenta, atât cele generale, cât și cele specifice fiecărei secții. Acestea se consemnează amănunțit în planul de îngrijiri și în rezumat, în raportul care se înmânează pacientului la externare și sunt asumate, sub semnătură, de acesta, că le-a primit întocmai.
Odată cu planul de îngrijiri, în Spitalul de Urgență Suceava apare și poziția de „tutore de îngrijiri”, neremunerată, dar cu responsabilități stricte față de pacienți. În unele secții cu mai mulți tutori, cum ar fi Anestezie Terapie Intensivă, există șase asistente medicale cu astfel de responsabilități. În acest fel, unitatea medicală merge spre „ocuparea spre sută la sută a timpului de lucru al personalului medical” și după aceste rapoarte se va face și salarizarea, după cum a precizat managerul Rîmbu. „Suntem bine plătiți și trebuie să dăm satisfacție față de efortul făcut de societate pentru asta. Trebuie să fim mai aproape de intimitatea medicală a bolnavului”, a subliniat Rîmbu.
Raportul semnat de pacient ca fiind întocmai cu îngrijirile primite în spital este și o modalitate de protecție a unității medicale față de reclamații ulterioare, că cel internat nu a beneficiat de serviciile la care avea dreptul.