Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Transporturilor, Lucian Șova, clarificări cu privire la drumul expres București-Bacău-Suceava-Siret, obiectiv prioritar în Master Planul General pentru Transporturi. Parlamentarul sucevean a arătat că deși au trecut mai mulți ani de la aprobarea Master Planului General pentru Transporturi, aproape nici unul dintre obiectivele prioritare cuprinse în acest document cadru nu a avansat de la stadiul de dorință. În această categorie intră atât drumul expres București-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava-Siret, cât și autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, incluzând variantele ocolitoare Târgu Neamț, Pașcani, Târgu Frumos, Iași.
Mihalescul a declarat: „Mai mult decât atât, potrivit informațiilor apărute în spațiul public, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii intenționează să anuleze proiectul autostrăzii A8 și să evalueze un nou traseu, care să lege Regiunea de Nord-Est de Transilvania”. În același timp, deputatul a amintit și de declarațiile recente ale Comisarului european pentru dezvoltare regională, Corina Crețu, care a afirmat că există suficiente disponibilități financiare nerambursabile la nivelul Comisiei Europene pentru realizarea studiilor de fezabilitate și a lucrărilor de construire pentru cele două obiective, autostrada Unirii: Iași-Târgu Mureș și drumul expres București-Suceava-Siret.
Mihalescul i-a cerut ministrului Transporturilor să-și asume public abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni
Dumitru Mihalescul i-a solicitat ministrului Șova explicații pentru lipsa oricăror demersuri în sensul demarării proiectelor de investiții ”Drum expres București-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava-Siret” și ”Autostrada Târgu Neamț-Iași- Ungheni” și care este motivul pentru care, în ultimii doi ani, nu s-au lansat nici măcar licitațiile necesare pentru demararea realizării studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice pentru cele două obiective prioritare.
În același timp deputatul PNL Dumitru Mihalescul i-a mai cerut ministrului Transporturilor să-și asume public abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni și să explice cât de utilă poate să fie o autostradă alternativă cu un traseu diferit, dar profund inutil și mai lung cu peste o sută de kilometri.