Bilanț

În 12 luni, peste 30.000 de oameni au apelat la Biroul Pacientului din Unitatea de Primiri Urgențe Suceava



Biroul Pacientului din Unitatea de Primiri Urgențe Suceava
Biroul Pacientului din Unitatea de Primiri Urgențe Suceava

Bilanțul celor 12 luni de funcționare a Biroului Pacientului din Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” din Suceava arată că acesta își dovedește utilitatea: peste 30.000 de persoane au primit informații de la asistentul medical de serviciu, iar comunicarea personalului medical cu aparținători a adus “mai multă ordine” în cabinetele de consultații din UPU și reducerea numărului de reclamații.
Biroul Pacientului a fost deschis în septembrie 2017, cu scopul îmbunătățirii comunicării între personalul medical, pacienți și aparținători. O asistentă medicală are rolul de a răspunde întrebărilor adresate de aparținători cu privire la timpii de așteptare pe coduri de culori, starea de sănătate a pacienților, investigațiile care sunt în curs de efectuare sau consulturile care urmează să fie efectuate.
Practic, asistentul medical de comunicare merge în sălile de așteptare pentru a lua legătura cu familiile sau aparținătorii pacienților, se informează la medici despre starea pacienților și transmite familiei “informații cât mai exacte, într-un limbaj politicos și adecvat capacității de înțelegere a fiecărui interlocutor în parte”.
Conform unei analize efectuate de reprezentanții UPU, interacțiunea personalului medical cu aparținătorii a adus mai multă ordine în cabinele de consultații, în sensul în care activitatea medicală se poate desfășura în condiții optime, fără ca medicii care acordă îngrijirile medicale pacienților din UPU să fie întrerupți în timpul consultațiilor de către aparținători cu diverse întrebări.
Rîmbu: S-au înregistrat progrese, dar nu suficiente
Comunicarea informațiilor către familie este necesară și eficientă îndeosebi în cazurile complexe, când timpii de așteptare sunt mai mari, determinați de efectuarea mai multor investigații, unele de durată, precum și atunci când pacienții au nevoie de consultații medicale interdisciplinare. Îmbunătățirea comunicării cu aparținătorii a condus, pe parcursul ultimului an, la reducerea numărului de reclamații în UPU. Un alt câștig decurge din faptul că asistenții medicali au conștientizat importanța comunicării cu pacienții și familiile lor, optimizându-se astfel și activitatea medicală, circuitele aparținătorilor în secție și menținerea ordinii în incinta UPU.
Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, că relația cadre medicale-pacient-aparținător în instituția medicală pe care o conduce s-a îmbunătățit în ultimele 12 luni, dar este încă departe de a avea nivelul dorit.
“S-au înregistrat anumite progrese, dar mulțumirea noastră nu e maximă. Este loc de mai bine din perspectiva celor trei componente ale axei cadre medicale-pacient-aparținător, în sensul că toți trebuie să manifestăm atenție și respect cazurilor, în funcție de urgența lor reală. Nu de puține ori, satisfacția nu este maximă și din felul în care pun problema anumiți pacienți sau aparținători. Cred că ar fi un progres în rezolvarea urgențelor cu adevărat urgențe, dacă cei peste 65 la sută din totalul celor care se prezintă la UPU le-ar acorda prioritate”, a spus Rîmbu.
El a precizat că va insista, în continuare, pe selecția atentă a asistenților medicali care asigură comunicarea cu familiile pacienților, respectiv „să fie oamenii care să se aplece cu adevărat asupra problemelor semnalate de pacienți și aparținători” și astfel să fie atinse obiectivele urmărite la înființarea Biroului Pacientului.
Totodată, managerul spitalului a făcut apel și la pacienți și la familiile lor, să înțeleagă faptul că pentru stabilirea unui diagnostic, cel puțin prezumtiv, sunt necesare analize, investigații, consultații, că durează până la primirea rezultatelor acestor investigații, arătând că aceste cazuri medicale “nu pot fi rezolvate pe loc”.



Recomandări

Aproape 700 de pacienți au solicitat până acum consultații pentru bolile genetice, la cabinetul de Genetică Medicală din Spitalul Clinic Suceava

Investiții în infrastructura Secției de Oncologie a Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sf. Ioan cel Nou” Suceava pentru diagnosticarea și tratamentul cancerului, SMIS 326338

Secția Îngrijiri paliative a Spitalului Clinic de Urgență din Suceava se mută de luni în clădirea secției Oncologie

Secția Îngrijiri paliative a Spitalului Clinic de Urgență din Suceava se mută de luni în clădirea secției Oncologie
Secția Îngrijiri paliative a Spitalului Clinic de Urgență din Suceava se mută de luni în clădirea secției Oncologie

Finanțare de 8 milioane de lei pentru Spitalul Clinic de Urgență Suceava pentru achiziție de noi echipamente și aparatură medicală

Finanțare de 8 milioane de lei pentru Spitalul Clinic de Urgență Suceava pentru achiziție de noi echipamente și aparatură medicală
Finanțare de 8 milioane de lei pentru Spitalul Clinic de Urgență Suceava pentru achiziție de noi echipamente și aparatură medicală

Secția de oncologie a Spitalului Clinic Județean Suceava dispune de echipamente esențiale pentru diagnosticul, tratamentul și monitorizarea pacienților

Secția de oncologie a Spitalului Clinic Județean Suceava dispune de echipamente esențiale pentru diagnosticul, tratamentul și monitorizarea pacienților
Secția de oncologie a Spitalului Clinic Județean Suceava dispune de echipamente esențiale pentru diagnosticul, tratamentul și monitorizarea pacienților

Percepția unora dintre pacienții internați la Spitalul Clinic din Suceava: cu șpagă ar fi beneficiat de mai multă atenție din partea cadrelor medicale