Județele Suceava și Cluj vor lansa împreună un nou concept de promovare, intitulat „Produs de România”. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, la întâlnirea cu reprezentanții destinațiilor EDEN din România, Destinații Europene de Excelență, care s-au aflat în județ în perioada 20 – 23 septembrie într-un infotur de promovare a Bucovinei.
În cadrul discuțiilor, Gheorghe Flutur a precizat că unul dintre motivele pentru care Suceava a obținut titulatura de „Destinație Europeană de Excelență” a fost și acela că în turism au fost realizate numeroase investiții. Flutur a spus că pentru județul Suceava, „perla noastră cu care ne mândrim” este domeniul turismului. „Este un domeniu în care mai este mult de făcut. Dar secretul este abilitatea cu care îi iei parteneri pe agenții care fac turism. Pensiunile, hotelierii sau agențiile de turism. Dacă se reușește să-i convingi să se unească în asocieri și să luptăm împreună avem numai de câștigat. Aici noi avem o poveste frumoasă de succes, și anume Asociația «Produs în Bucovina» înființată în primul meu mandat”, le-a transmis Gheorghe Flutur reprezentanților destinațiilor EDEN din România și ai Ministerului Turismului.
El a arătat că după înființarea acestei asociații, același model a fost preluat și de producătorii clujeni, care au înființat Asociația „Produs de Cluj”. Șeful administrației județene a precizat că în perioada 5 – 7 octombrie, va fi lansat conceptul „Produs de România”. „Am invitat și celelalte consilii județene să vină alături de marca Produs de România. Este un concept pentru a ne vinde produsele. Și când spun produse nu mă refer doar la gastronomie. Noi când am mers în Viena am prezentat un tablou, cu patru piloni principali. Primul a fost gastronomia, al doilea a fost oferta turistică, apoi meșteșugarii și al patrulea a fost folclorul autentic. Toate acestea au fost prezentate într-un tablou frumos, foarte atractiv, care are de toate”, a arătat Gheorghe Flutur.
Reprezentanții Destinațiilor EDEN din România au putut să cunoască Bucovina
De precizat că în perioada 20-23 septembrie 2018, Consiliul Județean Suceava a organizat un infotur de promovare turistică a Bucovinei, cu prilejul „Întrunirii Destinațiilor EDEN din România”, acțiune stabilită a se derula în municipiul Suceava, destinația care a câștigat primul loc din cadrul concursului Eden 2017.
Infoturul, la care au participat atât reprezentanți ai Ministerului Turismului – organizatori ai proiectului EDEN în România, cât și ai destinațiilor EDEN din țară, precum Șcheii Brașovului și Brașovechi, Țara Făgărașului, Țara Chioarului, Ținutul Neamțului, Mărginimea Sibiului, Parcul Natural Apuseni, Parcul Natural Lunca Mureșului, Sighetu Marmației și reprezentanți ai Asociației de Promovare și Dezvoltare Turistică Neamțeană „Valea Ozanei”, a constituit nu numai un prilej de a se efectua schimburi de bune practici între destinațiile EDEN, ci și o oportunitate pentru promovarea atât a municipiului, cât și a județului Suceava.
Programul infoturului a inclus vizite la obiective turistice din municipiu, precum Muzeul de Istorie, Hanul Domnesc, Cetatea de Scaun a Sucevei, dar și la obiective din județ, respectiv: Mănăstirea Voroneț, Muzeul Oului din Vama, Muzeul Etnografic și Muzeul Ouălor din Ciocănești. Pe lângă aceste vizite, participanții la infotur au avut ocazia de a descoperi îndeaproape frumusețile naturale ale Bucovinei, prin parcurgerea Transrarăului și urcarea la punctul de belvedere „Piatra Șoimului”, dar și prin parcurgerea unui traseu de easy rafting pe Bistrița, de la Chiril. Ultima seară a fost dedicată participării la Festivalul „Oktoberfest în Est” și la Târgul de toamnă „Produs în Bucovina”, ambele desfășurate în parcul Ariniș, din Gura Humorului.