Idee interesantă

Trenul Suceava-Putna a fost personalizat cu imagini cu mănăstirea și cu istoricul liniei



Automotorul Desiro „Săgeata albastră” care circulă pe linia Suceava-Putna a fost personalizat de CFR Călători Sursa foto : Pagina Dornesti-Putna
Automotorul Desiro „Săgeata albastră” care circulă pe linia Suceava-Putna a fost personalizat de CFR Călători Sursa foto : Pagina Dornesti-Putna

Automotorul Desiro „Săgeata albastră” care circulă pe linia Suceava-Putna a fost personalizat de CFR Călători cu autocolante în care apar Mănăstirea Putna, domnitorul Ștefan cel Mare, dar și referiri la redeschiderea căii ferate Suceava-Putna, care are 120 de ani de când a fost înființată, și la Centenarul Marii Uniri.
Ideea celor de la CFR Călători a fost foarte bine primită, iar fotografiile publicate de pagina de Facebook „Calea Ferată Dornești-Putna” s-au bucurat de sute de aprecieri și de zeci de comentarii pozitive.
Oamenii spun că automotorul are acum o imagine foarte comercială, care va atrage și mai mulți călători.
CFR Călători asigură zilnic două trenuri pe sens pe relația Suceava-Putna. Cursele au fost adaptate la nevoile de trafic, în timpul săptămânii mai mult pentru navetă, în timp ce sâmbăta și duminica este un alt orar, și pentru cei care vor să ajungă cu trenul la Mănăstirea Putna. Pelerinii au la dispoziție în jur de patru ore, pentru a se întoarce apoi spre Suceava sau spre alte județe ale Moldovei.
Prin decizia conducerii Mănăstiri Putna, care a insistat foarte mult pentru reluarea traficului feroviar, biletul de tren este și bilet de intrare la muzeul locașului de cult în care își doarme somnul de veci domnitorul Ștefan cel Mare și Sfânt.
Linia spre Putna a fost inaugurată în anul 1898, fiind folosită inclusiv de membrii Casei Regale a României.
Traficul a fost sistat în anul 2012, iar cursele au fost reluate din 14 august 2018, după o primă etapă de reabilitate a liniei, care continuă acum cu o a doua etapă, care va spori viteza de circulație.
Lucrările care se fac acum sunt de schimbare a traverselor degradate, iar la finalizarea lor, în maximum două luni, viteza minimă de pe sectorul Rădăuți-Putna, cel mai problematic din prisma vitezei, va spori de la 40 la 60 de kilometri la oră.
La mai puțin de o lună de la reluarea circulației trenul se bucură de succes, iar în anumite zile, sâmbăta și duminică, numărul de locuri a fost insuficient pentru toți călătorii.
Rămâne de văzut cum va fi gestionată de către CFR Călători situația odată cu începerea anului școlar.


Trenul Suceava-Putna a fost personalizat cu imagini cu mănăstirea și cu istoricul liniei
Trenul Suceava-Putna a fost personalizat cu imagini cu mănăstirea și cu istoricul liniei
Automotorul Desiro „Săgeata albastră” care circulă pe linia Suceava-Putna a fost personalizat de CFR Călători Sursa foto : Pagina Dornesti-Putna
Automotorul Desiro „Săgeata albastră” care circulă pe linia Suceava-Putna a fost personalizat de CFR Călători Sursa foto : Pagina Dornesti-Putna


Recomandări

Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava

Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava
Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

A fost inaugurat sediul modernizat al Serviciului Poliției de Frontieră Suceava. Clădirea are o istorie de 139 de ani

A fost inaugurat sediul modernizat al Serviciului Poliției de Frontieră Suceava. Clădirea are o istorie de 139 de ani
A fost inaugurat sediul modernizat al Serviciului Poliției de Frontieră Suceava. Clădirea are o istorie de 139 de ani