Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple și Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Suceava vor avea program de lucru cu publicul în perioada minivacanței de Sf. Maria, acordată de Guvern pentru angajații din sistemul bugetar. Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, ieri, că angajații din cele două servicii publice comunitare vor avea liber doar în data de 15 august, în zilele de 16 și 17 august urmând să vină la lucru. Adomnicăi a explicat că, pe de o parte, la aceste servicii există deja programări pentru 16 și 17 august, iar pe de altă parte, în condițiile în care numai la Pașapoarte se prelucrează circa 400 de cereri pe zi, o vacanță de 3 zile ar aduce un decalaj de aproape 1000 de cereri. „La Pașapoarte se va lucra cu toate stațiile și în zilele de 16 și 17 august”, a precizat prefectul.
În ceea ce privește serviciile de Stare Civilă și cel de Evidența Populației din cadrul Primăriei Suceava, secretarul Ioan Ciutac a declarat, ieri, că în cele două zile libere la Starea Civilă va fi un funcționar de serviciu pentru înregistrarea nașterilor și deceselor și că vor fi oficiate căsătoriile programate.
La Evidența Populației, în schimb, nu vor fi eliberate cărți de identitate deoarece sistemul național nu lucrează. Potrivit lui Ciutac, pentru cărți de identitate se primesc aproximativ 120 de cereri pe zi, iar la starea civilă sunt înregistrate circa 100 de documente zilnic.
Recomandări pentru evitarea aglomerației
Pentru evitarea aglomerației la Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple, prefectul Mirela Adomnicăi recomandă solicitanților să utilizeze sistemul de programări online, la adresa www.epașapoarte.ro, pe cele două stații de lucru. Astfel se poate face câte o programare pentru fiecare titular de pașaport. La sediul serviciului sunt eliberate zilnic bonuri cu numere de ordine și intervalul orar.
Pentru eliberarea pașapoartelor, prefectul recomandă folosirea facilității de primire a pașaportului electronic la domiciliu, prin poștă, pentru a evita aglomerația de la unicul ghișeu existent în acest sens. Tariful serviciului este 10 lei. Taxa de eliberare a pașaportului se poate achita la Trezoreria municipiului Suceava, prin internet banking (cu excepția pașaportului temporar), ordin de plată, CEC Bank și la oficiile poștale din localitatea de domiciliu.
Cei care au programare la prima oră pot apela la achitarea taxei în ziua precedentă deoarece la sediul serviciului există un singur ghișeu de trezorerie, suprasolicitat la începutul programului.
Tot pentru fluidizarea activității, pentru pașapoarte temporare la copii sub 14 ani se poate depune cererea de către părinți, aceștia trebuind să prezinte două fotografii ale minorului, fără a fi necesară prezența acestuia. Fotografiile trebuie să fie color, identice, cu dimensiunile 3,5 x 4,5 cm.
Pentru evitarea consumării timpului pentru completarea declarațiilor de pierdere a documentelor anterioare, precum și pentru completarea proceselor verbale de sancționare, în cazul celor aflate în termen de valabilitate, este util de știut că documentele de călătorie deținute anterior, chiar dacă au termenul de valabilitate expirat, trebuie prezentate pentru anulare, apoi se distrug de către titular sau se păstrează în condiții de siguranță, evitându-se pierderea sau furtul acestora.
Fără vacanță
La Pașapoarte, Permise și înmatriculări auto și la Starea Civilă din Primăria Suceava se lucrează în zilele de 16 și 17 august
