Absolvenții claselor a VIII-a au trecut miercuri de cea de-a doua probă a evaluării naționale, respectiv proba de matematică. Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Suceava, 93,87% dintre elevii înscriși au fost prezenți la testare.
„Din cei 6.350 de elevi înscriși, s-au prezentat 5.961, înregistrându-se 389 absenți”, a arătat Cezar Anuței, purtător de cuvânt al instituției.
Joi, 14 iunie, este programată proba la limba și literatura maternă.
Primele rezultate vor fi afișate pe 19 iunie, până la ora 12:00, iar în aceeași zi se pot depune contestații în intervalul orar 14:00 – 19:00. Rezultatele finale vor fi afișate pe 23 iunie.
Lucrările vor fi corectate în alte județe decât cel în care se susține evaluarea.
„Subiecte care vor face diferența dintre elevii buni, foarte buni și excelenți”
Proba scrisă de matematică a avut trei subiecte, fiecare cu mai multe cerințe. La primul subiect, notat cu 30 de puncte, elevii au avut de aflat, printre altele, rezultatul unor operații simple, volumul unui paralelipiped dreptunghic, media aritmetică a unor date. Subiectul II, notat tot cu 30 de puncte, a avut ca primă cerință desenarea unui cub, după care elevii au trebuit să rezolve o problemă de aritmetică și exerciții cu funcții. Subiectul al III-lea a fost alcătuit din două probleme de geometrie, una cu triunghiuri și una cu o piramidă triunghiulară regulată.
Ministerul spune că subiectele au avut un nivel mediu de dificultate, iar timpul destinat rezolvării acestora a fost de 120 de minute.
Cât despre elevi, în funcție de timpul alocat pregătirii, părerile acestora cu privire la cerințele variantei extrase au fost dintre cele mai diverse, nu puțini fiind cei care au catalogat subiectele din acest an ca fiind „grele”.
Am discutat cu un profesor de matematică despre nivelul de dificultate al probei și despre modul în care trebuiau tratate subiectele care au ridicat probleme candidaților.
„Subiectele au fost echilibrate, permit fără discuție oricărui elev de nivel mediu să obțină mai mult decât o notă de trecere, poate chiar un 8. În schimb, câteva dintre cerințe vor face diferența dintre elevii buni, foarte buni și excelenți, acestea necesitând un strop de ingeniozitate, atenție și înțelegerea logică a noțiunilor. Ele nu se încadrau într-un anumit tipar, standard, cu care unii elevi s-au obișnuit din variantele de subiecte. Comparativ cu anii trecuți, aceste probleme au fost neașteptate, pentru că presupuneau un tip de soluție pentru care trebuiau să gândească logic, să înțeleagă firul problemei. Toate subiectele au fost din programa școlară”, a declarat profesorul.
Evaluarea are 80% pondere în calcularea mediei de admitere la liceu
Elevii vor intra la liceu în aceleași condiții din 2017, în funcție de mediile generale cu care absolvă ciclul gimnazial și de notele pe care le obțin în cadrul evaluării naționale. Repartizarea va fi făcută în funcție de opțiunile elevului, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere.
Pentru a ocupa un loc la liceu, elevii trebuie să participe la repartizarea computerizată, care se face pe baza mediei de la evaluarea națională, care are o pondere de 80%, și a mediei anilor de gimnaziu, cu o pondere de 20%. Repartizarea computerizată va avea loc pe 9 iulie.
Testare
Aproape 400 de elevi suceveni au absentat de la proba de matematică a evaluării naționale
