marţi, 22 mai 2018 - Anul XXIII, nr. 113 (6823)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9483 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,3786 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

În linie dreaptă

CFR a alocat aproape 600.000 de lei pentru lucrări de reparaţii la linia spre Putna

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Veştile încurajatoare privind interesul CFR de a redeschide traficul feroviar de pe linia Dorneşti-Putna, ceea ce ar permite reluarea circulaţiei de la Suceava la Putna, s-au concretizat la finele săptămânii trecute, când Compania Naţională de Căi Ferate a deschis o licitaţie privind lucrări de reparaţii pe această linie secundară. Concret, este  vorba de lucrări pe sectorul Rădăuţi-Gura Putnei, pentru care s-au atribuit 599.998 de lei. Lucrarea va fi atribuită în urma licitaţiei care se va desfăşura în data de 5 iunie. Lucrările presupun în principal schimbarea traverselor din lemn putrede şi deteriorate grav cu traverse noi din lemn impregnate. În cadrul acestei lucrări se vor mai face şi alte intervenţii auxiliare, printre care reparaţii la nivelul dalelor de beton de la trecerile la nivel cu calea ferată, în număr foarte mare pe această linie secundară.

De asemenea, pe sectorul Dorneşti-Rădăuţi, lucrători ai CFR Infrastructură au demarat în regie proprie lucrări de igienizare, dar şi de reparaţii la sistemul de semnalizare al Gării Rădăuţi.

 

Viteză de siguranţă de 40 de km/h, în urma lucrărilor pentru care s-au alocat bani

În urma lucrărilor pentru care s-au alocat cei aproape 600.000 de lei, viteza de siguranţă de pe linie ar urma să fie de 40 de km/h, adică ceva mai bine decât înainte de închiderea liniei, în 2012, când multe porţiuni aveau restricţii sub 40 de km/h. Sigur că viteza de 40 de km/h nu este una extraordinară. Se pare că sunt luate în calcul şi alte lucrări ulterioare, pentru mărirea vitezei pe unele porţiuni. Pe de altă parte, trenurile Suceava-Dorneşti-Putna ar urma să circule în regim de curse urbane, cu multe opriri, astfel că nici nu se poate vorbi de viteze mult prea mari la un astfel de tren.

 

Cum se prezintă linia şi ce variante sunt luate în calcul

Pentru cei care nu ştiu, trenurile circulă şi acum de la Suceava la Dorneşti, pe o linie aflată în stare bună şi chiar foarte bună până la Dărmăneşti. Una din variantele vehiculate de cei de la CFR ar fi ca trenurile Suceava-Dorneşti să fie prelungite în primă fază până la Rădăuţi, o variantă mai la îndemână pe termen scurt. Faptul că s-au scos acum la licitaţie lucrări pe sectorul Rădăuţi-Gura Putnei întăreşte această intenţie. De la Dorneşti la Rădăuţi starea liniei este mai bună.

Directorul Regionalei CFR Iaşi Infrastructură, George Radu Pipa, a declarat, la Rădăuţi, în cadrul unei întâlniri organizate de primăria din localitate, că cel târziu până la finele acestui an trenul va ajunge până la Putna.

 

Se aşteaptă reacţii de la autorităţile locale şi agenţii economici 

Cei de la CFR aşteaptă reacţii şi propuneri concrete de la primari, alte autorităţi locale ori agenţi economici din localităţile tranzitate de linie, privind eficientizarea trenurilor de călători. Asta ar însemna propuneri concrete privind atragerea călătorilor, din sectorul de navetă de exemplu, şi propuneri de amenajări de noi staţii, în locaţii potrivite, cât mai aproape de zone locuite.

Dacă ar atrage majoritatea călătorilor din categoria elevi, studenţi şi pensionari, şi o parte dintre navetişti, trenul ar avea deja succes, cred specialiştii. Zona Rădăuţi-Putna este una cu potenţial de călători. În plus, s-ar putea atrage călători cu legături spre trenurile de lung parcurs, din Gara Suceava. Un alt segment de călători, pentru finaluri de săptămână, ar putea fi din sfera turismului religios, la Mănăstirea Putna.
Cea mai clară declaraţie de sprijin de până acum a venit de la stareţul Mănăstirii Putna, Melchisedec Velnic, care a precizat că biletul de tren va fi şi bilet de intrare la mănăstire.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului CFR a alocat aproape 600.000 de lei pentru lucrări de reparaţii la linia spre Putna.
 Vizualizări articol: 1975 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CFR a alocat aproape 600.000 de lei pentru lucrări de reparaţii la linia spre Putna0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei