În linie dreaptă

CFR a alocat aproape 600.000 de lei pentru lucrări de reparații la linia spre Putna



Intrarea în Gara Rădăuți Foto Pagina de facebook Calea ferata Dornesti-Putna
Intrarea în Gara Rădăuți Foto Pagina de facebook Calea ferata Dornesti-Putna

Veștile încurajatoare privind interesul CFR de a redeschide traficul feroviar de pe linia Dornești-Putna, ceea ce ar permite reluarea circulației de la Suceava la Putna, s-au concretizat la finele săptămânii trecute, când Compania Națională de Căi Ferate a deschis o licitație privind lucrări de reparații pe această linie secundară. Concret, este vorba de lucrări pe sectorul Rădăuți-Gura Putnei, pentru care s-au atribuit 599.998 de lei. Lucrarea va fi atribuită în urma licitației care se va desfășura în data de 5 iunie. Lucrările presupun în principal schimbarea traverselor din lemn putrede și deteriorate grav cu traverse noi din lemn impregnate. În cadrul acestei lucrări se vor mai face și alte intervenții auxiliare, printre care reparații la nivelul dalelor de beton de la trecerile la nivel cu calea ferată, în număr foarte mare pe această linie secundară.
De asemenea, pe sectorul Dornești-Rădăuți, lucrători ai CFR Infrastructură au demarat în regie proprie lucrări de igienizare, dar și de reparații la sistemul de semnalizare al Gării Rădăuți.
Viteză de siguranță de 40 de km/h, în urma lucrărilor pentru care s-au alocat bani
În urma lucrărilor pentru care s-au alocat cei aproape 600.000 de lei, viteza de siguranță de pe linie ar urma să fie de 40 de km/h, adică ceva mai bine decât înainte de închiderea liniei, în 2012, când multe porțiuni aveau restricții sub 40 de km/h. Sigur că viteza de 40 de km/h nu este una extraordinară. Se pare că sunt luate în calcul și alte lucrări ulterioare, pentru mărirea vitezei pe unele porțiuni. Pe de altă parte, trenurile Suceava-Dornești-Putna ar urma să circule în regim de curse urbane, cu multe opriri, astfel că nici nu se poate vorbi de viteze mult prea mari la un astfel de tren.
Cum se prezintă linia și ce variante sunt luate în calcul
Pentru cei care nu știu, trenurile circulă și acum de la Suceava la Dornești, pe o linie aflată în stare bună și chiar foarte bună până la Dărmănești. Una din variantele vehiculate de cei de la CFR ar fi ca trenurile Suceava-Dornești să fie prelungite în primă fază până la Rădăuți, o variantă mai la îndemână pe termen scurt. Faptul că s-au scos acum la licitație lucrări pe sectorul Rădăuți-Gura Putnei întărește această intenție. De la Dornești la Rădăuți starea liniei este mai bună.
Directorul Regionalei CFR Iași Infrastructură, George Radu Pipa, a declarat, la Rădăuți, în cadrul unei întâlniri organizate de primăria din localitate, că cel târziu până la finele acestui an trenul va ajunge până la Putna.
Se așteaptă reacții de la autoritățile locale și agenții economici
Cei de la CFR așteaptă reacții și propuneri concrete de la primari, alte autorități locale ori agenți economici din localitățile tranzitate de linie, privind eficientizarea trenurilor de călători. Asta ar însemna propuneri concrete privind atragerea călătorilor, din sectorul de navetă de exemplu, și propuneri de amenajări de noi stații, în locații potrivite, cât mai aproape de zone locuite.
Dacă ar atrage majoritatea călătorilor din categoria elevi, studenți și pensionari, și o parte dintre navetiști, trenul ar avea deja succes, cred specialiștii. Zona Rădăuți-Putna este una cu potențial de călători. În plus, s-ar putea atrage călători cu legături spre trenurile de lung parcurs, din Gara Suceava. Un alt segment de călători, pentru finaluri de săptămână, ar putea fi din sfera turismului religios, la Mănăstirea Putna.
Cea mai clară declarație de sprijin de până acum a venit de la starețul Mănăstirii Putna, Melchisedec Velnic, care a precizat că biletul de tren va fi și bilet de intrare la mănăstire.



Recomandări

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Contract semnat, inclusiv pentru execuția electrificării căii ferate de la Dărmănești și până la frontiera cu Ucraina

Perspective reale pentru electrificarea liniei care leagă România de Ucraina, prin județul nostru
Perspective reale pentru electrificarea liniei care leagă România de Ucraina, prin județul nostru

Cockteil… cu amor, umor și poezie. Istorii ițcănene (1)