Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 15 mai 2018 - Anul XXIII, nr. 107 (6817)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,973 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6085 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Situaţie gravă

Podul de peste râul Suceava de la Vereşti se frânge de la mijloc şi pune în pericol siguranţa traficului

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)
Click aici pentru VIDEO

Podul de peste râul Suceava de pe drumul judeţean care leagă comunele Udeşti şi Vereşti, redat circulaţiei rutiere din decembrie 2011, după ce fusese avariat grav de inundaţiile din vara anului 2010, prezintă din nou probleme majore, de această dată în zona sa centrală. Problemele au apărut de acum aproximativ două luni de zile şi s-au accentuat alarmant de atunci. S-a ajuns acum la o diferenţă de nivel de 30 de centimetri între plăcile desprinse, astfel că zona afectată a fost închisă, prin amplasarea unor stabilopozi. În zona centrală a podului traficul se mai desfăşoară doar pe un singur sens de mers. Traficul greu a fost interzis prin indicatoare rutiere, iar pentru autoturisme viteza a fost limitată la 30 de km/h. Problema este că aceste măsuri nu sunt respectate, ceea ce face ca riscul agravării problemei să pună în pericol iminent siguranţa traficului şi ar putea duce la închiderea definitivă a podului.

 

Asfaltul s-a umflat, iar apoi a crăpat

Oamenii care circulă zilnic prin zonă au relatat că iniţial pe carosabil a apărut o umflătură, iar apoi asfaltul a crăpat. Intervenţia pentru cârpirea zonei crăpate nu are darul decât de a acoperi gaura. Şi trotuarul s-a surpat cu totul şi s-a format o spărtură.

Raluca Drişcu, o tânără care lucrează la depozitul de cherestea de lângă pod, ne-a relatat: „Problema a devenit vizibilă acum aproximativ o lună de zile, a început să se lase, se formase ca o trambulină pe carosabil şi de o săptămână s-a desprins, se circulă doar pe un sens”.

Crăpătura se vede şi mai clar de sub pod. O bucată dintr-o placă s-a crăpat şi s-a desprins ameninţător.

 

S-au luat măsuri de oprire imediată a traficului în zona cea mai afectată 

Primarul comunei Vereşti, Dănuţ Garviliuc, ne-a declarat că primele semne că podul cedează au fost observate acum aproximativ două luni, iar în ultima lună degradarea s-a accentuat alarmant.

„Acum două săptămâni am trimis o adresă către Consiliul Judeţean Suceava, în atenţia domnului preşedinte Gheorghe Flutur, în care am sesizat că problema este foarte gravă, iar dacă se continuă să se circule cu tonaj mare şi viteză pe acest pod, că asta fac toţi, o să păţim ca în 2010, când în urma inundaţiilor podul s-a rupt”, a arătat primarul din Vereşti.

La începutul săptămânii trecute, specialişti ai Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri din cadrul Consiliului Judeţean Suceava au făcut o analiză la faţa locului şi s-a luat măsura imediată a opririi traficului pe zona cea mai afectată. Prin mijlocul podului se mai circulă doar pe un sens de mers, în timp ce zona afectată este încadrată cu stabilopozi.

 

Problema de structură de rezistenţă este deja vizibilă şi îngrijorătoare 

Primarul spune că este exclus ca problemele să fi apărut de la excavări de balast, care nu s-ar făcut niciodată în apropiere de pod. Nici probleme privind debite mari ale râului Suceava nu au fost în ultimii ani. Rămâne aşadar doar problema traficului greu. Nu este un secret pentru nimeni că multe vehicule grele de la balastiere şi nu numai circulă supraîncărcate. Tonajul peste limite, coroborat cu viteza, pare să fi dus la destabilizarea unuia dintre piloni, care s-a afundat, ceea ce a antrenat şi crăpătura ameninţătoare.

„Este o diferenţă cam de 30 de centimetri deja, podul este lăsat, mă uit în fiecare zi cum evoluează, încă rezistă, dar... ar trebui să respectăm totuşi indicatoarele, se trece în continuare cu tonaj şi viteză mare”, a arătat Dănuţ Gavriliuc.

 

Indicatoarele nu sunt suficiente pentru a opri traficul greu

Săptămâna trecută s-au montat şi indicatoare de limitare a vitezei la 30 de km/h, de păstrare a unei distanţe de 50 de metri între autoturisme şi de interzicere a traficului de peste 7,5 tone. Din păcate, vehiculele grele continuă să circule pe pod.

„O să iau legătura din nou cu Direcţia Judeţeană de Poduri, să propun să fie montaţi stabilopozi la capetele podului şi să îngustăm astfel ecartamentul, pentru ca vehiculele grele să nu poată intra efectiv pe pod. Uneori, ca să păstrezi ceea ce ai, trebuie să o faci cu forţa”, este concluzia primarului Dănuţ Gavriliuc.

 

Lucrările din perioada 2010-2011 nu au legătură cu problema de acum, spun reprezentanţii CJ Suceava

După inundaţiile din 2010, podul a fost închis deoarece a fost avariat grav de inundaţii. La vremea respectivă Consiliul Judeţean Suceava a alocat 60 de miliarde de lei vechi pentru lucrări de reparaţii şi consolidare. Lucrările de consolidare şi reparaţii au fost executate de firma Civica şi finalizate în 2011. Podul a fost redeschis oficial circulaţiei publice din data de 1 decembrie 2011.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Suceava spun că atunci au fost făcute lucrări la două din cele cinci tronsoane ale podului, cele dinspre Vereşti, iar problemele apărut acum în centrul podului nu au cum fi imputate constructorului din perioada 2010-2011. 

La vremea inaugurării se anunţa că investiţia a constat în consolidarea pilonilor podului, constructorul făcând foraje la o adâncime de 15 metri pentru montarea a 35 de piloni de susţinere. Două dintre deschiderile podului au fost înlocuite complet, iar celelalte au fost consolidate, anunţa constructorul.
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava Viorel Seredenciuc ne-a declarat că lucrările de atunci au fost de reabilitare în urma unei situaţii de urgenţă, la cu totul alte elemente decât cele la care sunt probleme acum.

 

Este nevoie de lucrări de reparaţii urgente

„Acum este vorba de un con de reazăm care a cedat, s-a făcut o expertiză la faţa locului şi traficul de peste 7,5 tone este cel care pune probleme, de aceea a fost interzis. Am comandat un studiu de fezabilitate şi căutăm soluţii pentru a se putea interveni cu lucrări de reparaţii, sperăm anul acesta”, a declarat Viorel Seredenciuc.

Probabil cu lucrările vor duce la închiderea definitivă a podului pe o perioadă de câteva luni.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Suceava a mai adăugat că se vor lua probabil şi măsuri fizice de îngustare a drumului, din cauză că restricţia de tonaj nu este respectată de toţi şoferii de vehicule grele.

Podul rutier are o vechime de peste 50 de ani.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Podul de peste râul Suceava de la Vereşti se frânge de la mijloc şi pune în pericol siguranţa traficului.
 Vizualizări articol: 4072 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Podul de peste râul Suceava de la Vereşti se frânge de la mijloc şi pune în pericol siguranţa traficului0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei