Clasa a VIII-a

Rezultate alarmant de slabe la simularea evaluării naționale. La matematică, cei mai mulți elevi au note între 2 și 2,99



Statistica mediilor elevilor carte au susținut evaluarea
Statistica mediilor elevilor carte au susținut evaluarea

Inspectoratul Școlar Suceava a făcut publice rezultatele simulării examenelor naționale, testări susținute în perioada 5-7 martie de elevii de clasa a VIII-a, pentru a se monitoriza stadiul cunoștințelor acestora.
Rezultatele relevă un nivel extrem de precar de pregătire al celor care termină gimnaziul, astfel că din cei 6.684 de elevi care au participat la probe, mai puțin de jumătate dintre aceștia (46,57%) au reușit să promoveze.
Rezultate foarte slabe s-au înregistrat la proba de matematică, unde din categoria „picaților” fac parte 66,36% dintre elevii de clasa a VIII-a care au susținut testarea. La limba română, în schimb, 32,83% dintre elevii de gimnaziu au note mai mici de 5. Un singur elev a fost notat cu 10 atât la prima probă, cât și la a doua.
Cele mai multe medii (17,78%) aparțin intervalului 3-3,99; 16,86% dintre medii sunt între 4 și 4,99; 16,30% dintre medii sunt între 5 și 5,99.
2,54% dintre elevi au obținut medii între 9 și 9,99, iar între 8 și 8,99 sunt 426 dintre cei evaluați. Statistica integrală este prezentată în tabelul alăturat.
Rezultatele pe discipline
La matematică, procentul notelor peste 5 este alarmant de mic, doar 33,64%. 20,52% dintre elevii de clasa a VIII-a au note între 2 și 2,99, iar 18,37% au note între 1 și 1,99.
17,03% dintre elevi au fost notați cu note din intervalul 3-3,99, 15,88% au note între 5 și 5,99, 10% au obținut note între 4 și 4,99.
De partea cealaltă, 15 elevi au predat lucrări perfecte și au fost notați cu 10. Note între 9 și 9,99 au 146 de elevi (2,17%), iar între 8 și 8,99 au 219 elevi (3,26%).
La limba română, cele mai multe note sunt din intervalul 5-5,99. Urmează intervalele 6-6,99, unde se încadrează 14,21% dintre elevi, și 7-7,99, cu 14,14% elevi.
Opt dintre cei evaluați au obținut 10.
Notele obținute nu vor fi trecute în catalog, însă vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.



Recomandări

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți

Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți
Cele mai bune rezultate din ultimul deceniu, la bacalaureat și olimpiade, pentru Colegiul „Hurmuzachi” Rădăuți