Google
 
sâmbătă, 13 ian 2018 - Anul XXIII, nr. 9 (6719)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6669 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0761 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   3 imagini |   ø fişiere video

Disciplină opțională

Patrimoniul UNESCO din România ar putea fi studiat în trei școli din județ

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

România ascunde multe minuni, de la monumente istorice, situri și clădiri, la îndeletniciri, obiceiuri sau ritualuri, rezervații și parcuri naturale sau monumente ale naturii neschimbate de secole și recunoscute în toată lumea pentru valoarea lor.

Câteva dintre acestea au fost incluse până acum pe lista patrimoniului mondial UNESCO, iar cunoașterea, promovarea și păstrarea lor este cea mai importantă recunoaștere a caracterului lor aparte și a importanței lor.

Elevii din clasele a VII-a din trei școli sucevene au, începând din anul școlar 2018-2019, posibilitatea de a învăța despre locurile și monumentele românești recunoscute de UNESCO.

Școlile care au îmbrățișat ideea de a aprofunda comorile de patrimoniu ale țării sunt Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava, Școala Gimnazială Nr. 3 Suceava și Școala Gimnazială Pătrăuți, acestea urmând să propună părinților și elevilor această nouă disciplină opțională. Manualul care îi va ghida pe profesori este „Hai să descoperim Patrimoniul UNESCO al României”, semnat de Adriana Scripcariu, o colecție de ilustrații și informații atractive, structurate în 18 capitole. Acesta a fost pus la dispoziție gratuit de către Fondul Cultural Național.

 

Pr. Gabriel Herea - „Se discută despre un patrimoniu, însă abstract, la un nivel general”

Cartea a fost lansată la finele anului trecut, la Clubul Țăranului Român, la prezidiul evenimentului aflându-se și preotul Gabriel Herea, paroh la biserica monument UNESCO ”Sfânta Cruce” din Pătrăuţi.

 „Este o carte la care acum 10 ani ne gândeam ca la un vis. Gândul și necesitatea unei asemenea abordări veneau din experiența de custode al unui monument (n.r. biserica UNESCO  Pătrăuţi). [...] Când ai privilegiul să fii în curtea unui asemenea monument, când trăiești lângă el și intri în ritmul lui, foarte repede începi să trăiești stări de agonie, pe lângă extazul care ți-l dă întâlnirea cu istoria și cu oamenii care iubesc istoria. Stările de agonie vin din faptul că oamenii, societatea de fapt, nu știu ce este un monument. Se discută despre un patrimoniu, despre monumente, însă se discută abstract, la un nivel general. Ne confruntăm cu neștiință, legată și de ignoranță și de prostie de multe ori. [...] Oamenii care trăiesc în comunitățile din jurul acestor monumente sunt marcați de această neștiință. Nu le știu din punct de vedere istoric, nu le știu din punct de vedere al nevoilor de conservare și administrare”, a transmis preotul Herea la lansarea cărții semnate de Adriana Scripcariu.

Acesta a menționat că are speranța că un număr mare de clase vor prelua manualul, iar cadrele didactice vor transmite elevilor cât mai multe povești despre moștenirea istorică și culturală a României.

La rândul său, prof. Gabriela Mihai, directoarea Școlii Gimnaziale Nr. 1 Suceava, a arătat că este important ca o disciplină care prezintă și explică patrimoniul UNESCO să facă parte din oferta educațională a școlilor, în condițiile în care „valorile noastre naționale nu se cunosc suficient, iar elementele care alcătuiesc identitatea noastră trebuie îngrijite, transmise și consolidate mai ales în contextul globalizării. Sunt lucruri pe care elevii noștri trebuie să le descopere și să le înțeleagă pentru a-și cunoaște țara”.

„Mai mult, suportul de curs este unul foarte atractiv, pe înțelesul nostru, cu informații de calitate, cu ilustrații foarte frumoase”, a mai completat prof. Mihai.

 

Patrimoniul UNESCO din România

Patrimoniul material UNESCO din România include, în prezent, satele cu biserici fortificate din Transilvania, Mănăstirea Hurezi, biserici pictate în exterior din Moldova, Cetatea Sighișoara, bisericile din lemn din Maramureș, cetățile dacice din Munții Orăștiei, acestea însumând 32 de monumente din diferite zone ale țării.

În lista Patrimoniului Cultural Imaterial al UNESCO, România e prezentă cu Ritualul Căluşului, Doina, Ceramica de Horezu, Colindatul în ceată bărbătească, Dansul Fecioresc din Ardeal / Feciorescul de Ticuș,Tradiția românească a țesutului covoarelor (scoarțelor) populare românești, Mărțișorul.

Patrimoniul natural e alcătuit din Delta Dunării, pădurile seculare de fag din Carpați și Geoparcul Țara Hațegului. 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Patrimoniul UNESCO din România ar putea fi studiat în trei școli din județ.
 Vizualizări articol: 1119 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Patrimoniul UNESCO din România ar putea fi studiat în trei școli din județ5.052

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei