Prezent la Suceava, cu prilejul unei întâlniri cu agenți economici din județ, cei mai mulți din sfera turismului și alimentației publice, Alexandru Hordilă, șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Iași, le-a transmis acestora că instituția pe care o reprezintă vrea să vină în sprijinul lor prin consiliere și prevenție.
Acesta a mai arătat că în relația cu agenții economici, Comisariatul pentru Protecția Consumatorului manifestă bunăvoință și clemență, principala atribuție nefiind cea de coerciție.
”Instituția nu vrea să fie un fel de «bau bau» pentru agenții economici. Noi ne propunem să-i sprijinim ca lucrurile să meargă mult mai bine ca până acum”, a punctat Hordilă.
La discuții a participat și comisarul-șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Suceava, Vasile Latiș, care a subliniat ideile lansate de Hordilă, arătând că îmbunătățirea relației dintre instituție și agenții economici, în scopul protejării consumatorului, este unul dintre principalele obiective ale sale.
Latiș a transmis celor prezenți la discuție că se pune un accent deosebit pe consiliere, pentru ca agenții economici să cunoască ce trebuie să facă legat de respectarea legislației de protecția consumatorului.
Acesta a apreciat că discuția de miercuri a fost una foarte utilă, schimbul de idei fiind benefic în vederea unei colaborări mai bune.
Drept urmare, acesta a propus agenților economici o nouă întâlnire la care să ia parte și alte instituții cu atribuții de control, pentru a pune la punct parteneriate care să aibă ca scop final protejarea consumatorului.
Mai puține reclamații în sectorul alimentației publice
La rândul lor, cei circa 30 de agenți economici prezenți au atras atenția asupra unor probleme spinoase cu care se confruntă.
Aceștia au reclamat existența unui număr foarte mare de organisme de control care au competențe similare, amintind și de o serie de situații absurde în care au fost amendați.
O reală problemă cu care aceștia se confruntă este reprezentată și de turismul „la negru”, însă au amintit și de o practică tot mai întâlnită din partea consumatorilor, și anume reclamațiile neîntemeiate, tocmai pentru ca aceștia să se sustragă de la plata serviciilor.
Cu toate acestea, Alexandru Hordilă a menționat că numărul de reclamații în județul Suceava, în sectorul de alimentație publică, a scăzut semnificativ tocmai datorită consilierii de care agenții au avut parte.
Un alt subiect important atins miercuri a avut în vedere
prezența pe piață a unor falși inspectori de la Protecția Consumatorului, Vasile Latiș transmițându-le celor prezenți să fie vigilenți și atenți la cine le vine în control. Acesta i-a sfătuit pe agenții economici că, în cazul în care au îndoieli cu privire la cei care fac controlul, să verifice pe site-ul instituției calitatea reală a persoanelor.