Un bărbat de 38 de ani din Fântânele a fost condamnat de instanțele din Marea Britanie la 5 ani și 2 luni de închisoare. Dorel Galan a fost găsit vinovat de producerea unui accident în urma căruia o persoană și-a pierdut viața și cinci autovehicule au fost avariate.
Accidentul a avut loc pe 9 martie lângă Newark, Nottinghamshire, iar în momentul în care s-a petrecut tragedia suceveanul care conducea un tir vorbea la telefon, se pare chiar cu patronul firmei la care era angajat. În urma impactului, Ian Newell, de 52 de ani, din Grantham, un oraș din comitatul Lincolnshire și-a pierdut viața.
Potrivit presei britanice, din cercetările efectuate de anchetatori s-a stabilit că șoferul folosea telefonul mobil, efectuând cel puțin un apel video înainte de accident. Printr-o demonstrație științifică, anchetatorii au arătat că, dacă șoferul român ar fi fost atent la drum, el ar fi avut contact vizual cu coloana de mașini pe care a lovit-o cu cel puțin 23 de secunde înainte de impact, adică de la o distanță de aproximativ 530 metri, ceea ce i-ar fi permis să evite coliziunea.
În plus, Dorel Galan a fost găsit vinovat și pentru faptul că nu a respectat orele de condus și de odihnă care le impune legea la autovehicule de peste 3,5 tone. În afara pedepsei cu închisoare, suceveanul a primit și interdicția de a șofa timp de șase ani și opt luni.
Dorel Galan și-a recunoscut vina, dar acest lucru nu a avut darul de a-i impresiona pe judecătorii britanici. Potrivit ziariștilor de la Daily Mail, românul a izbucnit în lacrimi când și-a auzit sentința. Accidentul a fost filmat de un șofer, iar imaginile au fost publicate ulterior în presa britanică.
În momentul accidentului care s-a produs pe autostrada A46/A17, Dorel Galan conducea un autocamion marca MAN. Ca urmare a neatenției șoferului sucevean a urmat o coliziune în lanț. Tirul condus de Galan a lovit un autoturism marca Jaguar, care a fost scos de pe carosabil, lovind apoi un Peugeot, pe care la învârtit, apoi a împins un Ford sub remorca unui alt tir marca Volvo, autoturism care la rândul lui a acroșat puțin un Mercedes Vito, după care tirul s-a răsturnat. În urma accidentului șoferul autoturismului marca Ford, Ian Newell, de 52 de ani a murit pe loc. Accidentul s-a produs dimineața, iar Dorel Galan a stat încarcerat de la ora 07.00, până în jurul orei 14.00, deoarece echipa de descarcerare nu putea ridica camionul. După ce a fost scos din fiarele contorsionate, șoferul de tir a fost transportat la spital cu elicopterul pentru acordarea de îngrijiri medicale.
Pe perioada cât a durat ancheta, din martie și până în prezent, Dorel Galan s-a aflat sub control judiciar și a avut interdicția de a părăsi Anglia.
La Suceava, un șofer băut și care circula cu viteză excesivă care a omorât patru oameni a primit o pedeapsă de 2 ani de închisoare
Comparativ cu sentința dată zilele trecute în Marea Britanie, pedepsele aplicate de judecătorii din România par chiar cadouri. În urma tragicului accident de la Plopeni din dimineața zilei de Crăciun, pe 25 decembrie 2010, trei membri ai familiei de preoți Mihoc au decedat, iar alături de ei și un tânăr în vârstă de 17 ani, dascăl la biserica din sat. Pentru această nenorocire, șoferul Constantin Grădinariu a fost condamnat la 2 ani de închisoare.
În dimineața Crăciunului din 2010, cu aproximativ un sfert de oră înainte de ora 8.00, părintele George Mihoc, în vârstă de 69 de ani, soția acestuia, Elena Mihoc, de 67 de ani, fiul lor în vârstă de 27 de ani, preotul Vasile Mihoc, paroh în satul Plopeni, și dascălul acestuia, Dănuț Maftei, în vârstă de 17 ani, se îndreptau cu un autoturism Fiat Panda dinspre Suceava spre Plopeni, unde erau așteptați la slujba de Crăciun. Într-o curbă, chiar la intrarea în Plopeni, mașina Fiat Panda a fost izbită în plin de un autoturism Saab, condus din sens opus de Constantin Grădinaru, șofer care venea spre Suceava.
Impactul extrem de violent a transformat mașina Fiat într-un morman de fiare în care toți cei patru pasageri nu aveau cum supraviețui. Chiar dacă pasagerii din spate (Vasile Mihoc și Dănuț Maftei) au ajuns în viață la spital, concluziile medico-legale arată că leziunile suferite de aceștia erau incompatibile cu viața, toți având multiple rupturi de organe interne.
Din cercetări s-a constatat că șoferul circula cu viteză excesivă, experții calculând că la intrarea în curba în care și-a scăpat mașina de sub control avea 104 kilometri la oră. O viteză extrem de mare, cu atât mai mult cu cât condițiile de deplasare erau improprii, carosabilul fiind umed. Reacțiile sale au fost lente și pe fondul stării avansate de ebrietate în care se afla, calculul retroactiv arătând că în momentul accidentului acesta avea o concentrație de 1,25 grame per litru alcool în sânge.
Este doar un singur exemplu despre diferențele de optică dintre magistrații din România și cei din Marea Britanie, iar poate dacă pedepsele ar fi mai drastice numărul de accidente de pe șoselele de la noi ar scădea semnificativ.