Cursul de formare

Incluziunea școlară a copiilor cu cerințe educaționale speciale



Grădinița Specială Fălticeni și Asociația Cherubim din Constanța organizează în parteneriat cu Primăria Fălticeni, în perioada 15-21 octombrie 2017, Cursul de formare „Metode și strategii educaționale privind incluziunea școlară a copiilor cu CES” care se desfășoară la Grădinița Specială Fălticeni, în cadrul proiectului cu același titlu. Cursul se adresează cadrelor didactice din învățământul preuniversitar special și din învățământul de masă, educatorilor, învățătorilor, profesorilor, psihopedagogilor, profesorilor logopezi, profesorilor de sprijin și asistenților sociali și include strategii și tehnici de lucru la clasă pentru copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), tehnici de comunicare cu acești copii etc.
Instruirea este făcută pe trei module: Tulburarea de spectru autist, tulburarea hiperkinetică cu/sau deficit de atenție – ADHD, tulburări specifice de învățare – TSI – dislexie, disgrafie, discalculie; Copilul cu CES la școală. Strategii și tehnici de lucru la clasă; Comunicarea eficientă cu părțile implicate în procesul de incluziune școlară a copiilor cu CES. Parcurgerea celor trei module va facilita integrarea în școala primară, gimnazială și în liceu a copiilor cu ADHD, autism, TSI etc.
Formatori sunt psiholog Alina Mirela Trofin (psiholog clinician și psihopedagog, cu o experiență de 9 ani în lucrul cu copii cu autism, ADHD și alte tulburări de dezvoltare), psiholog Corina Pîrșean (psiholog clinician, cu experiența de 10 ani în lucrul cu managementul grupului, managementul conflictului și comunicarea non-agresivă) și prof. psihopedagog Cristina Lemni (pedagog de recuperare cu o experiență de 19 ani în lucrul cu copii cu CES).
Prof. Cristina Lemni ne-a declarat: “Educația copiilor cu cerințe speciale reprezintă o permanentă provocare pentru toate categoriile de cadre didactice, manageri de școală, părinți și comunitate. Perfecționarea cadrelor didactice reprezintă o altă provocare în munca cu acești copii. Organizarea unui astfel de curs vine în întâmpinarea nevoii cadrelor didactice de a deține acele metode și strategii educaționale prin care să poată asigura copiilor cu CES un proces educațional de înaltă calitate, astfel încât să permită adaptarea acestora la mediul școlar. Diversitatea copiilor dintr-o clasă poate constitui o sursă de stres pentru cadrul didactic atunci când acesta nu este pregătit pentru a-și adapta metodele didactice la specificul acestora. Acest curs este o unealtă importantă pentru cadre didactice, psihopedagogi, logopezi, asistenți sociali implicați în procesul de incluziune școlară a copiilor cu CES. Un cadru didactic sau un asistent social pregătit poate face mai ușor față provocărilor din activitatea sa și poate avea rezultate mult mai bune”.



Recomandări

Modernizări majore, realizate sau în curs de realizare, la toate școlile și grădinițele din Salcea, pentru 1.600 de copii și tineri

100 de copii de la școli din municipiul Suceava și din comuna Adâncata, în Tabăra de creație „Micii iconari”, ediția a XIV-a

100 de copii de la școli din municipiul Suceava și din comuna Adâncata, în Tabăra de creație „Micii iconari”, ediția a XIV-a