Tinerii creativi și cu ceva talent la desen sunt invitați să participe la un concurs lansat de Ministerul Educației și Ministerul Afacerilor Externe, ale cărui premii sunt foarte atractive și motivante.
Pentru că România va fi, de la 1 ianuarie 2019, timp de șase luni, la Președinția Consiliului Uniunii Europene, cele două ministere au dat în lucru un logo reprezentativ pentru Președinția României.
Logo-ul va consta într-un simbol, o siglă formată dintr-un ansamblu de semne grafice, un set de caractere cu rol descriptiv, care să reflecte istoria, cultura, tradițiile, creativitatea, unicitatea și apartenența României la valorile europene.
„Concursul este dedicat exclusiv elevilor și studenților, oferind tinerilor posibilitatea de a-și exprima viziunea proprie în ceea ce privește destinul comun al societății românești. Dorința de a pune în valoare atuurile României va fi transpusă într-o campanie de promovare. Astfel, de la bogățiile naturale cu care este înzestrată, arătând tradițiile și patrimoniul care dau autenticitatea și savoarea spiritului românesc, România poate arăta nivelul de excelență și potențialul din mai multe domenii de activitate: cercetare și inovare, IT&C, educație, turism, producție și dezvoltare industrială, energie, agricultură, cultură, sport”, spun organizatorii.
Aceștia îi provoacă pe participanți să realizeze un logo creativ, lizibil și relevant.
Propunerea de logo va fi evaluată de un juriu specializat, în funcție de o serie de criterii: relevanța pentru tema concursului, atractivitate, originalitate, vizibilitate, adaptabilitate (pentru diferite medii și diferite produse).
Concursul va avea două etape de selecție, urmând ca într-o primă fază să fie alese 19 lucrări care vor fi clasificate în funcție de punctajul acordat.
În cea de a doua etapă, cele 19 lucrări selectate de juriu vor fi publicate pe o pagină de Facebook special creată de Ministerul Educației Naționale, unde lucrările concurenților selectați vor primi voturi din partea publicului.
Premiile sunt consistente, ocupanții locului I urmând să primească 3.000 de euro și o vizită la Bruxelles, locul II – 2.000 de euro și o vizită la Bruxelles, locul III – 1.500 de euro și o vizită la Bruxelles și două premii speciale (mențiuni) – câte o vizită la Bruxelles.
Concursul se va desfășura în perioada 27 septembrie – 1 noiembrie 2017. Înscrierea participanților la concurs și depunerea proiectelor sunt programate în perioada 27 septembrie – 17 octombrie 2017. Prima etapă de selecție, respectiv alegerea de către juriu a listei scurte de 19 proiecte finaliste, se va desfășura în intervalul 18-22 octombrie 2017.
Detalii pe http://ro2019.edu.ro/.
Propuneri
Concurs de creație a logo-ului Președinției României la Consiliul UE, pentru elevi și studenți
