Municipiul Suceava, desemnat în această vară Destinație Europeană de Excelență, va beneficia de o promovare specială, atât la nivel național, cât și internațional.
Mai exact, municipiul Suceava urmează să fie inclus în rețeaua Eden de destinații europene de excelență, va beneficia de promovare la nivelul Comisiei Uniunii Europene, iar la Târgul Național de Turism, care va avea loc la Romexpo, în București, în perioada 16-19 noiembrie, are deja asigurat un spațiu de prezentare.
Primarul Ion Lungu a spus că acestea fac parte din beneficiile titulaturii obținute recent, când au fost desemnate Destinațiile Europene de Excelență ale României, în cadrul concursului EDEN, tema ediției din acest an fiind „turismul cultural tangibil”.
„Bucovina este deja un brand turistic, pe care vom merge în continuare, în parteneriat cu Consiliul Județean. Avem nevoie să facem un serviciu profesionist de turism, pentru că acum avem doar un compartiment cu doi oameni, în cadrul altei direcții, de Fonduri Europene. Consider că trebuie să avem o strategie profesionistă, coerentă și pe termen lung, la nivelul municipiului Suceava, de aceea vom insista pe acest aspect în perioada următoare”, a spus primarul Ion Lungu.
Pentru susținerea dezvoltării turismului durabil, municipalitatea suceveană are în plan încheierea de parteneriate cu agenții economici privați, pe proiecte care să crească atractivitatea orașului pentru cei de peste hotare, dar și din țară.
Municipiul Suceava a fost desemnat Destinație Europeană de Excelență în luna iulie, ocupând locul I, urmat de Țara Chioarului – locul II, Sighetu Marmației – locul III, Colinele Transilvaniei – locul IV, Șcheii Brașovului și Brașovechi – locul V.