Conducerea municipalității sucevene are aprobarea Consiliului Local pentru a demara procedurile de scoatere la licitație a serviciului de salubrizare menajeră, conform noului contract, care are și avizul Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice (ANRMAP).
Valoarea contractului de concesionare a acestui serviciu este de 83.829.600 de lei, câștigătorul obligându-se să amenajeze 100 de platforme semiîngropate, 100 de platforme îngropate, 30 de puncte supraterane de colectare selectivă cu patru containere pentru deșeuri reciclabile, dar și să monteze 1.000 de coșuri stradale și să amenajeze două locuri de joacă pentru copii, anual.
Fișa de date a licitației, care a primit recent avizul ANRMAP, după aproape șase luni de la depunere, timp în care a fost întoarsă și modificată de patru ori, inclusiv din cauza cerințelor impuse de unii aleși locali, a fost supusă aprobării deliberativului local într-o ședință extraordinară, marți dimineață.
Primarul Ion Lungu a explicat că solicitările consilierilor locali din opoziție, de modificare a contractului de concesiune a salubrizării menajere, au fost luate în considerare, dar au fost și cauza respingerii repetate a documentației.
Una dintre clauzele respinse, pe care PSD o susținea în continuare, a fost cea referitoare la obligația prestatorului de a face acest serviciu doar cu mașini și utilaje noi, nu „în stare perfectă de funcționare”, cum prevede acum contractul.
„Cine stabilește dacă e așa, dacă curge sau nu tabla de pe mașină? Vom fi condamnați ca încă 12 ani de acum încolo să vedem aceleași mașini din care să curgă părți componente ale gunoiului ridicat”, a spus Vasile Mocanu, liderul consilierilor PSD.
Viceprimarul Lucian Harșovschi a răspuns afirmației acestuia referitor la vechimea utilajelor, explicând că la deservirea punctelor de colectare îngropate nu pot fi folosite decât mașini care au tehnologii noi, care pot urca și coborî tomberoanele din punctele de colectare subterane.
„Avem deja o jumătate de an pierdută degeaba, am atenționat de la început că dacă vom pune măsuri discriminatorii ne va fi respinsă fișa de date, așa cum s-a și întâmplat. Sper ca acum să se voteze, în forma avizată de ANRMAP, pentru ca sucevenii să aibă 200 de puncte de colectare îngropate, să nu mai vedem tomberoane amplasate în zone improprii, să avem 1.000 de noi coșuri stradale anual și câte două locuri de joacă de câte 500 de mp, dar să funcționeze și colectarea selectivă”, a declarat viceprimarul Sucevei.
Pentru că aleșii locali PSD insistau că trebuie modificate anumite cerințe din fișa de date a licitației, primarul Ion Lungu a spus clar că dacă se face orice modificare trebuie reluată întreaga operațiune de avizare, de la capăt, ceea ce înseamnă și mai mult timp pierdut, pe lângă cei doi ani și jumătate în care nu s-a putut face nimic, pentru că salubrizarea menajeră a orașului este asigurată în baza unui contract temporar.
În aceste condiții, consilierii PSD nu au mai avut nici o obiecție, dând un vot pozitiv proiectului, care a fost adoptat în unanimitate, cu 22 de voturi „pentru”.
Urmează ca de acum să înceapă pregătirile de licitație, care durează aproximativ 50 de zile, conform legislației în vigoare, iar dacă, în cel mai bun caz, deși greu de crezut la o licitație cu o miză de peste 18 milioane de euro, nu vor fi contestații, contractul ar putea fi semnat spre finele anului.
Din acel moment, noul prestator de salubrizare menajeră al Sucevei va avea la dispoziție șase luni de zile pentru a monta primele 50 de buncăre subterane și 50 semiîngropate, aceasta fiind o condiție esențială, care, în caz de neîndeplinire, va duce la rezilierea contractului.