Demersurile pentru salvarea parcului din fața Școlii Gimnaziale „Ion Creangă” din cartierul Obcini iau o amploare tot mai mare, cadre didactice, elevi și părinți, dar și foști elevi, implicându-se pentru ca spațiul verde din fața unității să nu devină doar o amintire.
Petiția lansată online, la finele săptămânii trecute, de cei care se opun planurilor municipalității de a ridica o grădiniță în locul parcului, a adunat deja sute de susținători și tot atât de multe semnături.
Perspectiva de a ridica o construcție peste ceea ce a fost, decenii la rând, un spațiu verde iubit de elevi și profesori, nu este agreată de oamenii școlii, aceștia cerând Primăriei și Consiliului Local să identifice un alt spațiu în cartier pentru o eventuală gradiniță.
Reamintim că municipalitatea a anunțat miercurea trecută că o grădiniță cu program prelungit ar urma să fie ridicată în cartierul Obcini, din bani europeni, suprafața de 1.400 de mp din curtea Școlii Nr. 9 fiind propusă pentru construcție.
Constantin Mărgineanu, directorul școlii – „O inițiativă extrem de dureroasă pentru foarte mulți suceveni”
Una dintre cele mai așteptate reacții a fost cea a directorului școlii, prof. Constantin Mărgineanu, cel care a pus bazele acestei unității, imediat după anul 1990.
Acesta a transmis următoarele: „Am lăsat să treacă primele două zile pentru a-mi reveni din acest șoc nemeritat pentru noi toți. Am așteptat să văd ce spun cei care au fost sau sunt elevii acestei școli. Am așteptat să aflu părerea locuitorilor din Obcini, cărora nu voi pregeta niciodată să le mulțumesc pentru tot ceea ce au făcut pentru școală”.
Mărgineanu a mai subliniat că Școala „Ion Creangă” a fost prima unitate din țară care a primit Steagul verde și titulatura de Eco-școală, recunoaștere de care au fost mândri toți oamenii școlii și nu numai.
„Nu putem muta un simbol, și aici mă refer la statuia lui Creangă, din locul stabilit de generații. Pentru noi, toți cei care am muncit, am învățat, ne-am așezat amintiri dragi în suflet, vă rugăm să renunțați la această inițiativă”, a transmis acesta.
Directorul a mai arătat că timp de 23 de ani a încercat să așeze lucrurile în așa fel încât cei care trec prin această școală să rămână cu amintirea unor locuri frumoase, iar elevii să beneficieze de toate condițiile, de săli moderne cu aparatură necesară, sală de sport, teren de sport și parcul unității.
„Am creat împreună cu voi toți o oază de liniște și de verdeață, în mijlocul ei tronând statuia celui care v-a fericit copilăria – Ion Creangă. Visul meu de a trece pe la școală, acum, când mă apropii de pensie, pentru a mă așeza câteva clipe în parcul nostru, se pare că se spulberă. Eu totuși cred că se poate reveni de la această inițiativă extrem de dureroasă pentru foarte mulți suceveni”, a mai completat Mărgineanu. Acesta a mai mărturisit că după 45 de ani dedicați învățământului nu-și dorește nici o distincție pentru întreaga activitate, ci doar „posibilitatea” de a se așeza și în viitor pe o bancă din parcul școlii.
„A pune ferestrele unei grădinițe la doi, maxim trei metri de pompele de benzină ar însemna să îmbolnăvim copiii”
Școala „Ion Creangă” va depune documentație pentru obținerea autorizației de incendiu, în prezent realizându-se măsurătorile pentru a se putea asigura căile de acces la cele două construcții ale unității – școala și sala de sport.
„În eventualitatea că se va aproba o nouă construcție, cu siguranță această documentație cade și nici nu văd care din cele două instituții – ISU și Agenția de Protecție a Mediului – își va da acordul pentru ridicarea grădiniței”, spune Constantin Mărgineanu.
Acesta a mai arătat că de la benzinărie și până la colțul școlii sunt circa 80 – 100 de metri, iar perdeaua de copaci a parcului împiedică poluarea cu gaze de eșapament și benzină.
„A pune ferestrele unei grădinițe cu program prelungit la doi, maxim trei metri de pompele de benzină, fără măcar o protecție verde, ar însemna să-i îmbolnăvim pe acești copii de 3 – 4 ani. La un eventual incendiu nici să nu ne gândim”, mai spun reprezentanții școlii.
Aceștia au mai adus în discuție și ambuteiajele care se creează când părinții își lasă copiii la școală, amplasarea unei grădinițe urmând să aglomereze și mai mult zona respectivă.