Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
sâmbătă, 8 iul 2017 - Anul XXII, nr. 152 (6568)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9765 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6373 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Problemă majoră

Traficul greu din judeţul Suceava, controlat de o instituţie cu o mână de oameni şi un singur cântar

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Traficul greu din judeţul Suceava este verificat de câţiva ani de zile de o singură instituţie, Inspectoratul de Stat pentru Controlul Transporturilor Rutiere (ISCTR) Suceava, special creată pentru verificarea transportatorilor. Ar părea poate greu de crezut, dar la această instituţie este un singur cântar omologat pentru verificarea maselor maxime autorizate ale transporturilor de pe drumurile naţionale din Suceava. Nici dacă ar fi mai multe nu ar avea însă cine le folosi, pentru că la ISCTR Suceava lucrează doar opt oameni. Asta în condiţiile în care ISCTR verifică tot ce ţine de transportatori auto de persoane şi de marfă, din toate punctele de vedere, dar şi şcoli de şoferi, autogări sau furnizori de bunuri divizibile,  iar controalele ar trebui să se facă atât în trafic, cât şi la sediile unităţilor.

 

De la patru cântare la unul singur

Revista Drumuri şi Poduri, care aparţine Asociaţiei Profesionale de Drumuri şi Poduri din România, a publicat un material amplu pe această temă.  Până în anul 2011, controlul vehiculelor grele era făcut de Secţiile de Drumuri Naţionale Suceava şi Câmpulung Moldovenesc, care aveau fiecare în dotare câte două cântare.

„La presiunea transportatorilor, începută de prin anul 2005, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a fost obligată să renunţe la protejarea infrastructurii sale, singura activitate rămasă în sarcina sa fiind aceea de la Agenţiile de Control şi Încasare din punctele de frontieră. Rezultatul acestei măsuri îl regăsim astăzi pe majoritatea drumurilor naţionale: nenumărate făgaşe, crăpături, dar şi alte tipuri de degradări. Cine sunt primii care strigă şi acuză că drumurile sunt proaste şi că nu se repară? Transportatorii şi liderii acestora!”, se arată în materialul revistei scrise de specialiştii în drumuri şi poduri.

Din 4 decembrie 2011, controlul şi impunerea respectării greutăţii maxime admise a autovehiculelor pe drumurile naţionale a revenit exclusiv ISCTR, instituţia nou înfiinţată la acea vreme.

Ce au făcut inspectorii acestei instituţii de control reiese şi din rapoartele anuale ale ISCTR.

Un exemplu elocvent este cel din anul 2014. Atunci, peste 300 de inspectori ISCTR din România au efectuat aproape 200.000 de controale (la toate capitolele lor de acţiune). Prin comparaţie, în 2010, când încă mai aveau drept de control, 18 echipaje de la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri Iaşi (aici intră doar secţiile de drumuri naţionale din Moldova) au efectuat peste 70.000 de controale la autovehicule numai privind greutatea şi rovinieta.

O altă problemă este legată şi de controalele foarte puţine la furnizorii de bunuri divizibile din judeţ (balastiere, staţii de sortare, staţii de betoane, staţii de asfalt etc.) de unde pleacă vehiculele grele care strică drumurile.

 

Platformele de cântărire, o altă mare problemă

 În acest context general detaliat de Revista Drumuri şi Poduri, situaţia de la Suceava pare a fi şi mai proastă decât media din ţară. Deşi avem cea mai întinsă reţea de drumuri naţionale, cu două şosele naţional europene care străbat mai tot judeţul (DN 2, de la intrarea în judeţ dinspre Iaşi şi până la Siret şi DN 17, de la Suceava spre Ardeal) controalele în ceea ce priveşte MMTA (masele maxime totale autorizate) se fac cu un singur cântar. Iar asta nu este tot. Puţinii operatori de transport amendaţi în ultimii ani au contestat în instanţă, mulţi dintre ei cu succes, amenzile, pe motiv că platforma de cântărire (n.r. suprafaţa pe care sunt aşezate benzile pentru cântărire) nu este omologată metrologic.

Platformele de cântărire sunt practic refugiile de pe drumurile naţionale, iar problema legată de omologarea lor este în responsabilitatea administratorului drumului, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere. 

 

Fără cântar în Vama Siret

Ca şi cum nu ar fi de ajuns, cântarul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere din Vama Siret nu este funcţional de aproximativ trei ani de zile. Motivul invocat ar fi că nu s-a găsit o firmă autorizată pentru a realiza verificarea metrologică la acel tip de cântar, în ciuda a numeroase licitaţii organizate în acest sens.

 

Drumuri mai bune, dar distruse de vehiculele supraîncărcate 

Toate acestea se întâmplă într-un judeţ aflat la graniţa Uniunii Europene, cu foarte mult trafic greu, dar şi cu o medie mare de accidente cu implicarea vehiculelor grele. La un moment dat, în anii trecuţi, Suceava s-a aflat chiar  pe primul loc la nivel naţional la capitolul accidente grave provocate de autovehicule grele.   

Revenind la materialul scris de cei de la Revista Drumuri şi Poduri, se remarcă faptul că deşi calitatea drumurilor a cunoscut îmbunătăţiri majore în ultimii ani, degradările apar mult prea repede.  

„Constatăm că se înregistrează degradări serioase ale carosabilului, cele mai evidente urme fiind cele lăsate de autovehiculele grele, în special în zona balastierelor, aşa cum se întâmplă, de exemplu, pe DN 2, în zona dintre râurile Moldova, Siret şi Prut”, mai atrag atenţia cei de la revista de specialitate.

Amenzile pentru vehiculele care depăşesc masa maximă autorizată sunt date în baza OG 43/1997, cu modificările ulterioare. După ultimele modificări, amenzile cresc gradual cu cât de mult este depăşită masa autorizată a respectivului transport.      

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Traficul greu din judeţul Suceava, controlat de o instituţie cu o mână de oameni şi un singur cântar.
 Vizualizări articol: 5762 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Traficul greu din judeţul Suceava, controlat de o instituţie cu o mână de oameni şi un singur cântar5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Cum considerați că ar trebui aleși primarii și presedinții de Consilii Județene?

Un tur de scrutin
Două tururi de scrutin
Nu știu / Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei