Opinie

Sindicaliștii din educație consideră programele școlare „complet anormale” și cer revizuirea lor radicală



Giani Leonte: "La București au fost discutate Legea salarizării unitare și Legea educației naționale"
Giani Leonte: "La București au fost discutate Legea salarizării unitare și Legea educației naționale"

Reprezentanții sindicatelor din învățământul preuniversitar atrag atenția că problema cea mai gravă a învățământului românesc este cea a curriculei școlare, programele școlare fiind complet anormale, iar revizuirea lui trebuie să fie un obiectiv imediat al Ministerului Educației.
Acest punct de vedere al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a fost expus în prezența prim-ministrului, Sorin Grindeanu, a ministrului Finanțelor Publice, Viorel Ștefan, a ministrului Educației Naționale, Pavel Năstase, în cadrul unei discuții referitoare la Legea salarizării unitare și Legea educației naționale.
Referitor la Legea educației naționale, s-a convenit că actuala lege a educației trebuie modificată.
Potrivit lui Giani Leonte, liderul Alianței Sindicatelor din Învățământ Suceava, structură afiliată FSLI, ”reprezentanții noștri au atras atenția că legile după care a funcționat învățământul în ultimii 27 de ani au fost modificate nepermis de mult, elevii și profesorii fiind pe post de cobai, și că a sosit momentul să se facă o lege care să fie valabilă măcar pentru un ciclu complet de învățământ”. Aceștia cer sprijinul mai multor instituții, inclusiv Administrația Prezidențială și Academia Română.
La întâlnire, liderii sindicali au mai punctat faptul că în Legea bugetului de stat pentru anul 2017 nu au fost prevăzute sumele necesare pentru plata sumelor restante stabilite prin sentințe judecătorești, precum și pentru dobânzile penalizatoare obținute tot în instanță. Ministrul Finanțelor a confirmat că este în temă cu aceste probleme și că la prima rectificare bugetară se vor aloca sumele pentru plata tranșelor restante și că se va încerca găsirea unei soluții în ceea ce privește plata dobânzilor, recunoscând că autoritățile locale au semnalat la Ministerul Finanțelor că nu dispun de fonduri pentru plata dobânzilor.
Sindicatele vor ca banii de salarii să vină prin inspectoratele școlare, nu prin consiliile locale
Referitor la Legea salarizării, au fost discuții generale din care s-au desprins o serie de concluzii. De asemenea, s-a solicitat ca prin noua lege, banii de salarii să vină prin inspectoratele școlare și nu prin consiliile locale, așa cum se întâmplă acum. Reprezentanții oamenilor școlii au subliniat că „Legea salarizării trebuie să repare actualele inechități și să schimbe ierarhiile din grilele de salarizare aplicate acum, care sunt ilogice și incorecte, amintind că cea mai echitabilă lege de salarizare din România a fost legea Nr.57/1974, unde într-o ierarhizare cu 41 de clase de salarizare, profesorul debutant pleca de la clasa 18, iar clasa maximă în învățământul preuniversitar era de 31, la fel ca și magistrații. Această ierarhizare ar trebui să se regăsească și în viitoarea lege de salarizare”.



Recomandări

Sindicaliștii din învățământul sucevean cer directorilor de școli și inspectorilor să fie „de partea corectă a baricadei” și să le susțină protestele

Sindicaliștii din învățământul sucevean cer directorilor de școli și inspectorilor să fie „de partea corectă a baricadei” și să le susțină protestele
Sindicaliștii din învățământul sucevean cer directorilor de școli și inspectorilor să fie „de partea corectă a baricadei” și să le susțină protestele

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase
Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase