luni, 13 feb 2017 - Anul XXII, nr. 33 (6449)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9005 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,4823 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Măsură de siguranţă

Externalizarea contabilităţii asociaţiilor de proprietari, recomandată de conducerea Primăriei Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

La Adunările Generale ale asociaţiilor de proprietari, care au loc în această perioadă a anului, până la finele lunii martie, pot fi luate o serie de decizii foarte importante în privinţa utilizării banilor care se încasează lunar de la membrii asociaţiei.

O astfel de decizie, luată deja la mai multe asociaţii de proprietari din municipiul reşedinţă de judeţ, şi recomandată de viceprimarul Sucevei Marian Andronache, pornind de la problemele care i-au fost semnalate în calitate de coordonator al Serviciului Asociaţii Proprietari, din Primărie, este cea de externalizare a contabilităţii.

„Încredinţarea serviciilor de contabilitate unei firme specializate este o soluţie bună atât din punct de vedere al economisirii banilor proprietarilor, cât şi din prisma faptului că astfel dispar eventualele suspiciuni privind aranjamentele între casier şi contabil”, a spus Marian Andronache.

Exemplul cel mai recent este cel al Asociaţiei 21 Universităţii, unde, la Adunarea Generală, convocată a treia oară, a mers împreună cu Poliţia Locală, după ce şedinţa anterioară a fost suspendată, în urma unui scandal monstru.

Acolo, aceeaşi  persoană era atât casierul asociaţiei cât şi contabil, plus că obţinea un salariu ca angajat IT, chiar dacă asociaţia are contract şi cu o firmă care asigură partea de IT, inclusiv listele de plată.

Conform prevederilor legale, aceeaşi persoană nu poate deţine ambele funcţii – casier şi contabil.

„La ultima şedinţă s-a luat decizia de a se separa funcţiile de contabil şi casier, contabilitatea fiind încredinţată unei firme de specialitate, cu mai puţin decât se plătea persoana care făcea acel serviciu până atunci”, a precizat Marian Andronache, care a recomandat şi altor asociaţii să procedeze la fel, pentru a se economisi banii cetăţenilor şi ca măsură de siguranţă.

Din experienţele anterioare, tentaţia banilor a dus în numeroase cazuri la delapidarea sumelor încasate de la suceveni, mai ales atunci când gestiunea banilor se afla în mâna unei singure persoane.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Externalizarea contabilităţii asociaţiilor de proprietari, recomandată de conducerea Primăriei Suceava.
 Vizualizări articol: 2122 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Externalizarea contabilităţii asociaţiilor de proprietari, recomandată de conducerea Primăriei Suceava5.052

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei