Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 19 dec 2016 - Anul XXI, nr. 294 (6407)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   2 imagini |   ø fişiere video

Proiect Erasmus

Cadre didactice sucevene, specializate în Lituania

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Trei cadre didactice de la Şcoala Gimnazială Nr. 10 din municipiul Suceava, membre ale Asociaţiei Regionale pentru Educaţie şi Dezvoltare (ARED) Suceava, au participat în perioada 21-27 noiembrie la cursul de formare intitulat “Mobile devices in education” (”Dispozitive mobile în educaţie”), organizat de instituţia CREF – Education, Resources and Training Centre, Sesimbra, Portugalia, în Vilnius, Lituania.

Cele trei participante la curs din partea şcolii sucevene au fost: Rodica Zimbru, iniţiatorul şi coordonatorul proiectului, Daniela Babii şi Raluca Gherman. Cursul a avut ca scop formarea participanţilor în vederea utilizării în educaţie a dispozitivelor mobile, atât de refuzate elevilor în activităţile de învăţare şi de blamate de toţi pentru efectele (aparent) dezastruoase pentru sănătatea şi inteligenţa copiilor mai ales. Astfel, participanţii la curs, cele trei cadre didactice din municipiul Suceava şi şase portughezi, au experimentat şi au exersat instrumente de predare, dar mai ales de evaluare a cunoştinţelor elevilor, cu ajutorul dispozitivelor mobile, cu precădere a telefonului mobil.

Participanţii au învăţat şi au experimentat cum un test grilă, în care elevii pot răspunde direct de pe telefonul mobil, test ce poate fi cuantificat de profesor în acelaşi moment, reprezintă o modalitate eficientă de evaluare. Mai mult, economiseşte timp şi efort atât din partea elevilor, cât şi a cadrelor didactice. În plus, participanţii au învăţat programe deosebit de avantajoase de organizare a timpului de lucru, de creare de puzzle şi rebusuri, programe care, dacă sunt puse la dispoziţia altor cadre didactice, pot ajuta la îmbunătăţirea calităţii predării în şcoală, cu un efort diminuat. Şcoala unde unul dintre participanţi este director foloseşte deja tablete pentru trei clase de elevi.

 

„Credem că şcoala românească ar putea să se gândească la aceleaşi aspecte, raportându-se la rezultatele elevilor”

Din ce ne-au relatat cadrele didactice sucevene, „politica lor, la nivelul comunităţii locale, este simplă: şcolarizarea unui elev, timp de un an, costă cinci mii de euro. Dotarea cu tablete a unei clase de 30 de elevi a costat zece mii de euro. Adică doi elevi care rămân repetenţi costă tot atât cât costă achiziţionarea de tablete pentru o clasă de elevi. Ca urmare, ei preferă succesul elevilor şi fac eforturi vizibile în acest sens. Ştim cu toţii câţi părinţi sunt nemulţumiţi de faptul că ghiozdanele copiilor lor sunt atât de grele încât aceştia abia le ridică de jos, dar le duc zilnic la şcoală. Mai mult, filosofia portugheză în educaţie pleacă de la felul cum e considerat elevul faţă de ceea ce aşteaptă societatea de la el, ca adult”. Mai exact, a spus Rodica Zimbru, iniţiatorul şi coordonatorul proiectului, „şcoala vrea elevi ascultători şi cuminţi, în vreme ce societatea aşteaptă ca, prin educaţie (tot în şcoală, fireşte), să primească oameni creativi. Şcoala evită competitivitatea, uniformizând oarecum ceea ce se oferă elevului, pe când societatea aşteaptă diversitate şi noi oportunităţi de la absolvenţi. Societatea vrea oameni comunicativi, şcoala, elevi tăcuţi; societatea vrea oameni inovativi, dar şcoala le predă aceleaşi cunoştinţe; societatea vrea iniţiativă, şcoala vrea atingerea de standarde. Credem că şcoala românească ar putea să se gândească la aceleaşi aspecte, raportându-se la rezultatele elevilor”.

Astfel, instrumentele de lucru pe care le-au învăţat cei trei participanţi suceveni, modelele de abordare a dispozitivelor mobile pentru a face din ele instrumente reale de învăţare, care să dărâme mitul că elevul n-are voie să stea pe telefonul mobil, că numai se joacă, sau ideea că dacă stă mult pe calculator înseamnă că nu comunică, vor fi puse la dispoziţia celor care doresc să înveţe din această experienţă europeană. S-a demonstrat, în cadrul acestui curs, că dispozitivele mobile, utilizate corect şi în scop cu adevărat educativ, sunt instrumente de învăţare colaborativă, de evaluare reală şi în timp record, că uşurează cu adevărat munca profesorului şi că fac învăţarea elevilor plăcută şi interesantă.

 

Educaţie non-formală

Asociaţia Regională pentru Educaţie şi Dezvoltare (ARED) Suceava este beneficiară a unui proiect de mobilităţi Erasmus+.KA1, intitulat “LEAD – Learning and Education in Adult Development”, ce se derulează în perioada 1 august 2016 – 31 octombrie 2017. Proiectul are ca scop dezvoltarea de tehnici şi metode de lucru cu adulţii, prin educaţie formală şi non-formală, a competenţelor de leadership şi de comunicare, de utilizare a dispozitivelor mobile în scop educativ pentru şapte dintre membrii ARED.

Aceştia participă la două cursuri de formare, în perioada noiembrie 2016 – octombrie 2017, în vederea valorificării ulterioare a competenţelor achiziţionate, în activităţile derulate la nivelul instituţiei. Obiectivele proiectului sunt: dobândirea de informaţii şi deprinderi de utilizare a educaţiei non-formale în cadrul activităţilor de educaţie formală; dobândirea de cunoştinţe referitoare la utilizarea în scop educativ a dispozitivelor mobile; dezvoltarea competenţelor de comunicare şi relaţionare în limba engleză a participanţilor, dar şi a celorlalţi membri ai asociaţiei; dezvoltarea unei culturi europene în ceea ce priveşte educaţia adulţilor, prin valorificarea experienţelor dobândite în cadrul proiectului, şi în alte activităţi de educaţie a adulţilor pe care le organizează instituţia.

„O astfel de experienţă de învăţare, în care participanţii au acumulat cunoştinţe şi informaţii menite să aducă un plus de calitate şi eficacitate învăţării, este cu adevărat o valoare adăugată educaţiei pe care o oferă şcoala secolului XXI”, au concluzionat  cadrele didactice sucevene.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cadre didactice sucevene, specializate în Lituania.
 Vizualizări articol: 1851 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cadre didactice sucevene, specializate în Lituania0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei