Verdict

Un nou pod peste râul Suceava, singura soluție viabilă pentru fluidizarea traficului în oraș



Ion Lungu: ”S-ar putea să avem o șansă enormă să realizăm noul pod peste râul Suceava cu acest drum expres. Cu un guvern PNL, cred că în acest mandat poate fi construit drumul expres”
Ion Lungu: ”S-ar putea să avem o șansă enormă să realizăm noul pod peste râul Suceava cu acest drum expres. Cu un guvern PNL, cred că în acest mandat poate fi construit drumul expres”

Singura variantă viabilă pentru fluidizarea traficului în municipiul Suceava este construirea unui nou pod rutier peste râul Suceava. Primarul de Suceava, Ion Lungu, a prezentat, ieri, într-o conferință de presă, un studiu de circulație comandat de administrația locală către Proiect Drum SRL Iași, cu coordonator prof. dr. ing. Vasile Boboc, prodecan al Facultății de Construcții și Instalații Iași. Studiul prezintă punctele nevralgice din traficul rutier din oraș, zona cea mai sensibilă fiind cea comercială, Bazar – hipermarketuri.
”Sunt lucruri pe care le bănuiam, confirmate acum oficial. Capacitatea traficului pe Calea Unirii este depășită în zona Bazar, necesitând un drum cu patru benzi, două nu mai sunt suficiente. Sensul giratoriu de la Iulius Mall este nefuncțional. Se vor lua măsuri de deviere a traficului, eventual de interzicere a traficului greu. Devierea traficului se va face pe alte artere de circulație, dar obligatoriu trebuie construit un nou pod rutier peste râul Suceava”, a citat Lungu din studiul de trafic.
O altă măsură propusă de specialiști este corelarea semafoarelor pe ambele direcții de mers prin mărirea timpilor de verde și eventual adoptarea circulației de undă verde. De asemenea, s-a propus ca semafoarele la trecerile de pietoni să fie corelate astfel încât să aibă prioritate desfășurarea traficului rutier, în detrimentul circulației pietonale.
La intersecția de acces Carrefour – Calea Unirii – Ambro, o soluție propusă este mărirea benzii de stocare pentru virare la stânga pe sensul dinspre Suceava spre Carrefour deoarece se blochează banda. Acest lucru este cunoscut de administrația locală, numai că nu există posibilitatea de extindere a benzii de stocare. Chiar dacă s-ar renunța la trotuare, strada este reabilitată cu fonduri europene și abia peste un an se poate interveni.
Pasajele sub- și supraterane nu par o rezolvare pentru aglomerația din zona comercială
De asemenea, realizatorii studiului propun ca prima bandă (de lângă bordură) dinspre Suceava spre Burdujeni să aibă semafor permanent pe verde intermitent pentru circulație fluentă și construirea unui pasaj, sub- sau suprateran. Actualul pasaj subteran, scos din circuit, suferă de infiltrații de apă, dar chiar și prin punerea în funcțiune, Lungu este sceptic că cei care formează clientela Bazarului vor merge pe jos 500 de metri ca să treacă prin pasaj. ”Realizarea unui pasaj suprateran în zona Bazarului ridică aceleași probleme. Oamenilor în vârstă, oamenilor cu bagaje care vin din Bazar le e mai greu să urce pe pasajul de deasupra pentru traversare. O măsură mai accesibilă, prin care oamenii coboară, nu urcă – dar ne trebuie acordul de la Apele Române – este mutarea trecerii de pietoni de la Bazar pe sub podul de peste râul Suceava. Facem trepte și coborâm circulația pietonală pe sub pod”, a spus Lungu.
În opinia primarului, oricâte măsuri ar lua administrația locală, pe tronsonul dintre Bazar și pasajul peste calea ferată tot rămâne un grad ridicat de aglomerație. ”Soluția cea mai urgentă este să facem o nouă bandă de circulație peste râul Suceava, acel pod nou pe care noi îl avem în proiect”, a subliniat primarul de Suceava.
O rezolvare ar putea să vină odată cu realizarea drumului expres București – Siret, care pe porțiunea Pașcani-Siret are traseul Dolhasca – Verești – Salcea- peste râul Suceava și iese în ruta ocolitoare actuală – E85 – Dărmănești – Siret. ”S-ar putea să avem o șansă enormă să realizăm noul pod peste râul Suceava cu acest drum expres. Cu un guvern PNL, cred că în acest mandat poate fi construit drumul expres”, a mai spus Ion Lungu, dar nici construirea de către Primăria Suceava nu a fost abandonată.
Mai menționăm că studiul de circulație va fi supus aprobării Consiliului Local Suceava în ședința din 15 decembrie a.c..



Recomandări

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului
Șoldan cere votul consilierilor pentru parteneriatul cu CNAIR în vederea construirii rutei ocolitoare la Gura Humorului

Proiectul centurii orașului Gura Humorului, avizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor

Proiectul centurii orașului Gura Humorului, avizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor
Proiectul centurii orașului Gura Humorului, avizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor

Proiectul centurii orașului Gura Humorului, avizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor

Proiectul centurii orașului Gura Humorului, avizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor
Proiectul centurii orașului Gura Humorului, avizat de Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor

Șoldan anunță că noul proiect al centurii orașului Gura Humorului a obținut avizul de siguranță rutieră la Ministerul Transporturilor