Echipa de inspectori a Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Suceava a primit din partea Consiliului de Administrație al instituției calificativul maxim pentru activitatea desfășurată în anul școlar 2015-2016.
Cei 28 de inspectori școlari au fost apreciați cu „Foarte bine”, evaluarea fiind realizată ținându-se cont de rezultatele obținute în cinci domenii: dezvoltare instituțională, evaluare instituțională, management, relații – comunicare și formare profesională.
Prima etapa în evaluarea inspectorilor școlari constă în autoevaluare. Astfel, inspectorii s-au evaluat inițial singuri, pe baza unei fișei de evaluare cadru.
Inspectorii au apreciat măsura în care au îndrumat, au asistat, au monitorizat și au evaluat activitatea din domeniul lor de competență din unitățile de învățământ preuniversitar, dacă au consiliat sau nu personalul din subordine, dacă au asigurat dezvoltarea curriculumului, dacă au coordonat activitatea de evaluare a activității directorilor unităților de învățământ, dacă au îndrumat și verificat activitatea comisiilor de asigurare a calității din școli etc.
Potrivit metodologiei, „inspectorul școlar general adjunct în a cărui subordine directă este cel evaluat consultă directorii de unități de învățământ preuniversitar și șefii comisiilor metodice privind respectarea deontologiei profesionale de către inspectorii școlari. Fișele de evaluare ale inspectorilor școlari sunt vizate de inspectorul școlar general adjunct și inspectorul școlar general, până la data de 15 septembrie, marcând finalizarea procesului de evaluare”.
Rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului anual, astfel: 85-100 de puncte: „Foarte bine” – validare pe funcție; 70-84,99 de puncte: „Bine” – validare pe funcție; 60-69,99 de puncte: „Satisfăcător” – monitorizare și reevaluare la un interval de 3-6 luni; sub 60 de puncte: „Nesatisfăcător” – invalidare pe funcție (încetarea contractului de management educațional încheiat în calitate de inspector școlar).
Evaluare
Calificative maxime pentru inspectorii școlari suceveni
