Cei 25 de kilometri de cale ferată de la Gura Putnei la Nisipitu, în comuna Ulma, vor dispărea definitiv în următoarea perioadă de timp, angajații de la CFR Infrastructură lucrând deja la demontarea liniei și a traverselor, deocamdată între Gura Putnei și Straja. Măsura de ștergere definitivă a liniei ferate de pe harta feroviară a României este consecința faptului că tronsonul a fost abandonat definitiv după inundațiile din 2008. În urmă a rămas un peisaj dezolant, dar și teren propice pentru hoți, astfel că Serviciul Județean al Poliției Transporturi Suceava a cerut de mai multă vreme demontarea liniei, în condițiile în care personalul CFR nu o mai întreținea. CFR infrastructură a acceptat în cele din urmă solicitarea și în condițiile în care starea liniei este dezastruoasă și nu ar mai fi posibilă refacerea ei, chiar dacă s-ar aloca bani pentru lucrări. Practic, dacă ar fi vorba de reluarea traficului, linia ar trebui construită de la zero, ceea ce în momentul de față este o utopie.
În aceste condiții, CFR Infrastructură a început să demonteze linia, iar ceea ce este bun va fi folosit pentru cârpeli la alte linii care au viitor.
Traversele demontate au fost depozitate în stația CFR Gura Putnei, de unde, zilele trecute, au fost preluate de utilaje ale CFR și transportate spre Dornești. Faptul că un utilaj a ajuns până la Gura Putnei a stârnit entuziasmul celor care sperau că acesta este un semn că se încep lucrări pentru reluarea traficului feroviar de la Dornești și până la Putna, despre care s-a tot vorbit în ultimele luni.
Realitatea este că utilajul a circulat până la Gura Putnei pentru a transporta traversele demontate de pe sectorul Gura Putnei-Straja. Dacă ar fi să vedem ceva pozitiv în această poveste, am putea remarca faptul că starea liniei Dornești-Gura Putnei nu este atât de dezastruoasă, din moment ce s-a putut circula pe ea.
Trist este că o linie ferată pe care în 2008 circulau trenuri, printr-o zonă de o frumusețe aparte, linie care ajungea tocmai până la Nisipitu, devine istorie și dispare și la propriu. Trecând însă peste argumentele de ordin nostalgic al celor care își aduc aminte că acum mai puțin de zece ani trenurile plecau de la Suceava cu două garnituri, iar la Gura Putnei se despărțeau, una spre Putna, iar una spre Nisipitu, măsura de demontare este oarecum firească, având în vedere halul în care ajunsese linia.
Mai rămân ceva speranțe doar pentru reluarea traficului pe sectorul Dornești-Putna, deși și în acest caz perspectivele nu sunt prea bune, cel puțin pe termen scurt. Cei de la CFR Călători spun că vor să introducă trenuri, însă au nevoie de o linie în stare acceptabilă. Refacerea liniei ar trebui făcută de cei de la CFR Infrastructură, care au făcut calcule financiare detaliate, însă, atâta timp cât bugetul nu este aprobat la Ministrul Transporturilor, nu se poate face nimic.