Luna bilanțului

Directorii din fruntea școlilor primesc note pentru activitatea desfășurată în acest an școlar



Aproape 300 de directori și directori adjuncți de la conducerea școlilor sucevene trec prin emoțiile evaluării, aceștia urmând să primească note din partea superiorilor de la Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava pentru modul în care au administrat unitățile de învățământ în anul școlar 2015-2016.
În funcție de cât de bine și-au îndeplinit atribuțiile de manager, aceștia vor fi notați cu calificative de la „Nesatisfăcător”, situație în care părăsesc fotoliile de conducere, la „Foarte bine”.
Calificativele sunt importante întrucât sunt decisive la acordarea gradațiilor de merit, obținerea de gradații sau la ocuparea unor funcții de conducere.
Anul trecut, conducerea Inspectoratului Școlar Suceava a realizat bilanțul activității tuturor directorilor de școli din județ, activitatea profesională a acestora fiind notată cu „Foarte bine”, calificativ maxim.
Toți directorii de școli din Suceava sunt numiți prin detașare în interesul învățământului. Nici unul nu ocupă funcția pe baza rezultatelor unui concurs.
Directorii se autoevaluează
Înainte de a primi note din partea IȘJ Suceava, într-o primă fază directorii de școli se autoevaluează completând un raport care vizează îndeplinirea mai multor indicatori de performanță și care se finalizează prin acordarea unui calificativ.
Potrivit calendarului, în luna iulie, directorii au depus la IȘJ fișele de evaluare, urmând ca în perioada 26 iulie – 25 august acestea să fie analizate de inspectorii școlari cu atribuții teritoriale și inspectorul responsabil de management școlar. Ultimul cuvânt îl au membrii Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Suceava, care vor acorda nota finală în perioada 26-31 august.
Rezultatele se comunică directorilor în perioada 1-8 septembrie, între 9 și 15 septembrie sunt programate contestațiile, care se vor soluționa până la data de 19 septembrie.
Domenii evaluate
Managerilor de școli le va fi apreciată activitatea din domeniile: Curriculum, Resurse umane, Resurse financiare și materiale, Dezvoltare și relații comunitare. Fiecare din cele patru domenii are o serie de itemi (proiectare, organizare, conducere, control, motivare, implicare, formare, negocierea-rezolvarea conflictelor etc.), pentru fiecare directorii trebuind să-și acorde și ulterior să primească un punctaj.
În urma evaluării, punctajul obținut va determina acordarea calificativului, astfel: pentru 86-100 de puncte – calificativul “Foarte bine”, pentru 71-85 de puncte – calificativul “Bine”, pentru 61-70 de puncte – “Satisfăcător” și pentru 0-60 de puncte – “Nesatisfăcător”. Obținerea în doi ani consecutivi a calificativului „Satisfăcător” duce la pierderea postului de conducere.



Recomandări

Primăria Liteni a inaugurat un nou corp de clădire, complet modernizat, la Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

Primăria Liteni a inaugurat un nou corp de clădire, complet modernizat, la Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni
Primăria Liteni a inaugurat un nou corp de clădire, complet modernizat, la Liceul Teoretic „Iorgu Vârnav Liteanu” din Liteni

Primăria Dumbrăveni le-a oferit preșcolarilor din comună o nouă grădiniță modernă, inaugurată în prima zi a noului an școlar

Sindicaliștii din învățământul sucevean cer directorilor de școli și inspectorilor să fie „de partea corectă a baricadei” și să le susțină protestele

Sindicaliștii din învățământul sucevean cer directorilor de școli și inspectorilor să fie „de partea corectă a baricadei” și să le susțină protestele
Sindicaliștii din învățământul sucevean cer directorilor de școli și inspectorilor să fie „de partea corectă a baricadei” și să le susțină protestele

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase

Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase
Opțiunile pentru debutul anului școlar: „careu”, cu flori, invitați și slujbă religioasă sau „socializare extinsă” cu elevii în clase