Echipajul care a reprezentat Suceava la faza națională a Concursului „Democrație și toleranță” de la Târgoviște, din perioada 25-28 iulie, a fost laureat în cadrul competiției cu premiul Institutului Român pentru Drepturile Omului și premiul III al concursului.
Echipa a fost formată din Claudia Mădălina Miron (proba practic-aplicativă), Georgiana Elena Niculică (proba teoretică) și Irina Petrașuc (proba artistică), de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava, elevele fiind îndrumate de prof. Anamaria Lepcaliuc și prof. Mihaela Camelia Patraș.
La faza națională a Concursului „Democrație și toleranță” au participat echipaje de elevi din 34 de județe.
Fiecare elevă din echipaj a susținut câte o probă, evaluarea celor trei probe realizându-se separat, punctajul final fiind reprezentat de media aritmetică a punctajelor obținute de echipaj la cele trei probe.
Proba teoretică a constat într-o lucrare scrisă care a trebuit să întrunească o serie de cerințe.
Proba practic-aplicativă a constat în elaborarea unui proiect pentru soluționarea uneia dintre problemele școlii sau comunității locale căreia îi aparțin elevii.
Proba artistică a constat în realizarea unei lucrări plastice (desen, grafică, pictură, colaj, sculptură etc.) care să ilustreze modul de soluționare a problemei prezentate.
Inspectoratul Școlar Județean Suceava a transmis, prin intermediul unui comunicat de presă, că acest concurs național, „Democrație și toleranță”, reprezintă o formă complexă de educație civică care se adresează elevilor din ciclul primar și gimnazial. Obiectivele generale ale concursului vizează asumarea rolului și statutului de cetățean în cadrul unei societăți democratice, formarea și dezvoltarea spiritului civic critic și constructiv.
În mod explicit concursul urmărește: cunoașterea conceptelor de democrație, toleranță, drepturile omului, drepturile copilului și a relațiilor dintre acestea, cunoașterea reglementărilor naționale și internaționale referitoare la aceste concepte, exersarea de către elevi a atitudinilor și comportamentelor democratice, tolerante, a spiritului civic, formarea și dezvoltarea deprinderilor de participare la viața comunității educaționale și locale din care elevii fac parte, formarea motivației în vederea promovării și apărării drepturilor omului și ale copilului.