Ce au de ascuns?

Deranj mare printre maxi-taximetriștii suceveni, care au părăsit traseele după un control al Poliției Rutiere



Călătorii au așteptat în zadar microbuzele
Călătorii au așteptat în zadar microbuzele

Sucevenii care circulă cu mijloacele de transport în comun au avut parte, ieri dimineață, de neplăcuta surpriză de a nu se putea urca în nici un microbuz maxi-taxi. Mașinile pur și simplu au dispărut de pe trasee, iar spre prânz situația nu era prea mult schimbată. Pe trasee circulau doar câteva mașini, cu mult sub numărul dintr-o zi obișnuită. Această dispariție a microbuzelor din trafic are și o explicație: cu o seară înainte, miercuri, echipaje de la Biroul Rutier al Poliției municipiului Suceava au ieșit în trafic, la control, vizând cu precădere microbuzele.
Controlul de miercuri s-a finalizat cu aplicarea mai multor amenzi și cu ridicarea plăcuțelor de înmatriculare a două microbuze care nu aveau licență. Cele două microbuze au fost urcate pe platformă și duse la sediul Poliției. Firma în cauză a încasat două amenzi de 9.000 de lei, iar microbuzele au fost imobilizate la sediul Poliției, unde pot fi reținute până la 6 luni de zile.
Un șofer de maxi-taxi a accidentat un pieton, l-a urcat în mașină și a plecat
Această acțiune, care, din informațiile pe care le avem, va continua, vine la câteva zile după ce un microbuz maxi-taxi a fost implicat într-un accident cu fugă de la locul faptei. Vinerea trecută, un microbuz a accidentat un bărbat pe o trecere de pietoni de pe Calea Unirii, în apropiere de stația IRIC din Burdujeni. Și mai grav a fost ce a urmat. Conform martorilor oculari audiați de polițiști, pasagerii au fost coborâți din mașină, iar șoferul, ajutat de încă o persoană, a urcat pietonul în mașină și a plecat. Pietonul s-a prezentat la spital a doua zi, acuzând leziunile suferite în urma accidentului.
Pe numele șoferului a fost întocmit dosar penal pentru infracțiunile de părăsirea locului accidentului și vătămare corporală din culpă.
Nici microbuzul implicat în acest accident nu avea licență corespunzătoare traseului pe care circula. De aici au pornit verificări amănunțite care s-au concretizat cu acțiunea de control de miercuri seară.
Trafic fluidizat, stații libere și flux mai mare de călători – efectul lipsei maxi-taxiurilor
Dispariția subită a maxi-taxiurilor de pe străzile Sucevei, joi dimineață, a fost resimțită de suceveni pe mai multe planuri.
Pe de o parte, traficul rutier a fost mult fluidizat, lipsa zecilor de microbuze de maxi-taxi ducând la valori de trafic mai reduse, dar mai ales la o fluență mult mai mare a circulației, în condițiile în care stațiile de autobuze și banda de trafic adiacentă nu au mai fost blocate cu microbuze, așa cum se întâmplă zi de zi.
În aceste condiții, nici autobuzele și microbuzele TPL nu au mai fost nevoite să oprească în stradă, blocând o bandă de circulație, pentru a prelua călătorii din stații.
„Am avut o zi incredibilă, așa cum nu a mai fost în ultimii 10 ani. Chiar dacă a fost sărbătoare, când traficul este de regulă mult mai aglomerat, am putut circula normal, să tragem în stații pentru a prelua călătorii și s-a redus și timpul de parcurgere a traseului”, a povestit unul dintre șoferii care s-au aflat ieri la volanul autobuzelor TPL.
Pe de altă parte, fluxul de călători care a circulat cu autobuzele și microbuzele societății de transport public local a fost mult mai mare decât în celelalte zile, fiind clar faptul că, pentru a face față necesităților este necesar un număr mai mare de autobuze și microbuze.
În prezent TPL are în dotare 33 de autobuze Irisbus – Iveco și șapte microbuze (cinci Karsan Jest și două Otokar), la care se vor mai adăuga de luna aceasta încă cinci microbuze precum cele luate anul trecut, pentru înlocuirea vechilor maxi-taxi. Printr-un proiect european, Primăria Suceava va aduce anul viitor aproximativ 40 de autobuze electrice.
Contractul pentru transportul complementar de persoane, prelungit până la finele anului
„Sperietura” maxi-taximetriștilor din Suceava, care i-a determinat să nu iasă deloc pe trasee, cel puțin în prima parte a zilei de joi, se datorează parțial și unei probleme tehnice, care a făcut ca aceștia să nu poată face dovada deținerii unei licențe valabile de transport persoane în municipiul Suceava.
Licențele de transport public complementar pe care le dețineau cele patru companii care au încheiat contracte cu municipalitatea suceveană, pentru 5 trasee secundare, au expirat în data de 3 iunie.
În ședința de Consiliu Local de la finele lunii mai a fost aprobată prelungirea contractului de delegare a gestiunii transportului complementar de persoane, astfel încât au dreptul să presteze această activitate până la 31 decembrie 2016.
Numai că, din motive greu de înțeles, transportatorii nu au mai mers la primărie să își ridice noile licențe, până când au fost prinși cu „mâța-n sac” de Poliția Rutieră.
Pentru asigurarea transportului public complementar municipalitatea suceveană a scos la licitație 5 trasee secundare, care au fost adjudecate de firmele Trans DMV Europa SRL – traseele 6 și 15, Euro Tip SRL – traseul 9, SC Sory&Nel SRL – traseul 12, SC Family SRL – traseul 13, acestea plătind o redevență de aproximativ 1.000 de lei lunar pentru fiecare mijloc de transport licențiat și care iese pe traseu.
În mod surprinzător, pe străzile Sucevei nu au fost vizibile ieri nici multe din microbuzele care asigură transportul pe trasee intrajudețene, autorizate de Consiliul Județean, motivele acestora de a „sta în umbră” fiind neclare.



Recomandări

Orașul Vicovu de Sus are în implementare investiții de peste 100 de milioane de euro pentru dezvoltare urbană și infrastructură

Orașul Vicovu de Sus are în implementare investiții de peste 100 de milioane de euro pentru dezvoltare urbană și infrastructură
Orașul Vicovu de Sus are în implementare investiții de peste 100 de milioane de euro pentru dezvoltare urbană și infrastructură