Surpriza

Nechifor afirmă că după 2012 a fost informat de SRI că centura Sucevei se scufundă



Cătălin Nechifor: ”Din 2012, când am primit certificat ORNIS, am primit informări că se scufundă centura și că acolo mai sunt și alt fel de lucruri”
Cătălin Nechifor: ”Din 2012, când am primit certificat ORNIS, am primit informări că se scufundă centura și că acolo mai sunt și alt fel de lucruri”

Președintele Consiliului Județean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, ieri, în conferință de presă, că din informările pe care le primește ”conform legii” știe că șoseaua de centură a Sucevei are mari probleme de proiectare și execuție, cel puțin la tronsoanele I și II construite pe teren de umplutură, pe un deal cu alunecări de teren. Nechifor a precizat că proiectul a fost transferat spre finanțare cu fonduri europene, urmând ca oficiul european antifraudă OLAF să facă verificări. Potrivit președintelui Consiliului Județean Suceava, cele aproape 44 de milioane de euro din Fondul de coeziune alocate vor fi folosite pentru a deconta lucrări deja executate și pentru a se închide finanțarea.
Nechifor a afirmat că urmează să fie făcută o nouă proiectare pentru că tronsoanele I și II ale șoselei sunt pe teren care, din cauza alunecărilor, nu permite o astfel de construcție.
„S-a ales un traseu prost, din birou, cu o structură pentru tronsoanele I și II neconformă, cu foarte multe alunecări de teren. E vorba de pământ de umplutură, pământ de flori. Niciodată nu s-a construit acolo și doar un nepriceput ar fi putut decide să se construiască pe un deal care o ia la vale și doar un nebun ar putea pune un «zid al morții» în mijlocul unui drum european”, a spus Nechifor.
El a arătat că această lucrare a costat deja 80 de milioane de euro, ajungând ca un kilometru de drum național să coste 6 milioane de euro, mai mult decât un kilometru de autostradă.
”Din 2012, când am primit certificat ORNIS, am primit informări că se scufundă centura și că acolo mai sunt și alt fel de lucruri. Nu le pot spune pe toate și nu sunt deloc încântat că cineva a îngropat pur și simplu 80 milioane de euro într-o centură fără finalitate”, a spus Cătălin Nechifor.
Oficiul antifraudă al Uniunii Europene va verifica investiția, conform lui Nechifor
El a mai declarat că la început nu-și putea explica de ce, dacă exista finanțarea asigurată, constructorul evita să lucreze pe tronsoanele I și II și că prefera să efectueze alte lucrări adiacente, cum ar fi o parcare, dar că apoi a înțeles că nu s-a lucrat pentru că respectivele porțiuni „sunt probe” care trebuie păstrate. Noul proiect trebuie să corecteze erorile din proiectarea inițială.
„Se va veni cu o nouă proiectare, noi indicatori tehnico-economici și cu alte gândiri ca să reparăm ceea ce au stricat alții. Vestea bună e că odată ce proiectul a fost transferat pe bani europeni va intra OLAF să verifice”, a spus Cătălin Nechifor.
Primul tronson al șoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 și DN 17, a fost deschis în primăvara anului 2015. Pentru celelalte două tronsoane, realizate în proporție de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.
Lucrările la șoseaua de centură a Sucevei, începute în 2008, trebuiau terminate în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014, dar lucrările nu au avansat, astfel încât CNADNR a reziliat contractul.



Recomandări

Șoldan anunță încă o veste bună pentru județul Suceava, scoaterea la licitație a proiectului pentru centura orașului Gura Humorului

Municipiul Vatra Dornei a găzduit festivalul „Zilele Culturii Japoneze”, o punte între tradițiile nipone și spiritul bucovinean

Municipiul Vatra Dornei a găzduit festivalul „Zilele Culturii Japoneze la Vatra Dornei”, o punte între tradițiile nipone și spiritul bucovinean
Municipiul Vatra Dornei a găzduit festivalul „Zilele Culturii Japoneze la Vatra Dornei”, o punte între tradițiile nipone și spiritul bucovinean

Modernizarea Drumului Talienilor din Mălini a fost finalizată. Șoldan: „Acest drum înseamnă turism, dezvoltare și o legătură rutieră sigură prin munți”

La Cetatea de Scaun a Sucevei încep lucrările pentru eliminarea infiltrațiilor de apă. Șoldan: „Acționăm acum pentru ca cetatea să rămână în picioare și peste 100 de ani”