Sub deviza „Să știi mai multe, să fii mai bun!”, elevii Liceului Tehnologic Cajvana au organizat săptămâna trecută activități educative extracurriculare și extrașcolare, printre care și activități de educație ecologică și de protecția mediului. Cu mănuși, saci menajeri, multă determinare și energie, într-o joacă de-a curățenia, copiii s-au mobilizat și au făcut curățenie în jurul unității școlare. Toți elevii au participat la o activitate de strângere a hârtiilor și a peturilor de pe străzile satului, dând astfel un semnal și adulților să nu mai arunce nimic pe jos.
Fiind în preajma sărbătorilor pascale, majoritatea cadrelor didactice și-au propus în săptămâna „Școala altfel” desfășurarea unor activități care să dezvolte gustul estetic, al creativității, originalității și îndemânării. Elevii au realizat colaje, desene, lucrări de pictură, ouă încondeiate prin diferite tehnici, consolidând și recapitulând astfel într-un mod plăcut cunoștințele dobândite la diferite discipline. La finalul acestor activități s-au asamblat produsele finite, amenajându-se expoziții cu diferite denumiri, toate pe tema pascală.
Prof. pentru înv. primar Lidia Loredana Seserman, responsabilă cu promovarea imaginii Liceului Tehnologic Cajvana, a explicat că „dezvoltarea armonioasă a organismului și cultivarea interesului pentru mișcare și pentru efectuarea de exerciții fizice zilnice au fost unele dintre obiectivele propuse de profesorii de educație fizică care au organizat întreceri și jocuri sportive, concursuri, fie în sala de sport, fie pe teren. S-au organizat și desfășurat excursii tematice în județ și în afara lui, majoritatea elevilor vizitând Aeroportul Internațional «Ștefan cel Mare» Suceava”.
Activități deosebite a organizat și profesorul de istorie Gheorghe Pîțu, atât la gimnaziu, cât și la ciclul primar, în principal concursuri tematice intitulate „Sărbătorile pascale”. La clasele a IV-a, organizatori au fost și învățătorii Trandafira Solcan, Emilia Nuțu, Floarea Pîțu, iar la clasa a VI-a A s-a implicat în mod deosebit profesoara de limba și literatura română Oana Robu. La ambele concursuri, elevii au fost împărțiți pe trei grupe, fiecare grupă străduindu-se să acumuleze punctajul maxim. Au existat mai multe probe, fiecare grupă realizând câte un afiș intitulat “Patimile și Învierea”, s-au recitat poezii, s-au interpretat melodii adecvate sfintei sărbători de Paște, s-au pictat icoane și s-au încondeiat ouă, s-au prezentat costume populare și împletituri. Au fost și probe de gastronomie unde s-au gustat bucate tradiționale, s-au prezentat PPT-uri cu titlul “Se apropie Sărbătorile Pascale”.
Și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic Cajvana le-au pregătit elevilor un program cu activități cât mai diverse și atractive. La nivelul Liceului Tehnologic Cajvana, inclusiv al structurilor aparținătoare (Școala Primară Codru), s-au desfășurat activități mult apreciate de elevi, cadre didactice și părinți. Cel mai animat loc a fost curtea Școlii Primare Codru, unde s-au desfășurat activități de răsădire de flori, plantare de brazi, molizi și fagi. Au participat peste o sută de elevi, cadre didactice și părinți. Activitatea s-a desfășurat cu sprijinul Primăriei orașului Cajvana, al Direcției Silvice Suceava, reprezentată de pădurarul Loghin Duțu, al părinților, dar și al elevilor claselor a II-a A, B, C și D, a III-a A și B, îndrumați de cadrele didactice Minodora Dranca, Mihaela Rezuș, Lidia Seserman, Nicolae Țăran, Cristina Ureche, Eudochia Negrușer și Traian Ioan Seserman.
După acțiuni, cei prezenți s-au bucurat de picnicul organizat pe terenul înverzit ce se învecinează cu școala. De la majoritatea activităților desfășurate de elevii Liceului Tehnologic Cajvana nu a lipsit directorul coordonator, profesorul Nicolae Robu, care a concluzionat că „Săptămâna «Școala altfel» a fost o combinație de școală și timp petrecut într-un mod plăcut de către elevi și cadre didactice. Scopul acestui program a fost implicarea tuturor elevilor și cadrelor didactice în activități care să răspundă intereselor și preocupărilor diverse ale elevilor, să pună în valoare talentele și capacitățile acestora în diferite domenii și să stimuleze participarea lor la acțiuni cât mai variate, în context nonformal“.