Polițista în vârstă de 27 de ani rănită într-un accident rutier în timpul unei misiuni de urmărire are o leziune gravă, fractură de bazin, care o va ține o perioadă de timp imobilizată la pat. Agentul principal Violeta Covaliu, în vârstă de 27 ani, din comuna Vorona, județul Botoșani, cu reședința în comuna Marginea, unde era încadrată la Secția Rurală Marginea, se află deocamdată la Spitalul Județean Suceava, internată pe secția de Ortopedie. Chiar dacă viața nu-i este pusă în pericol, tânăra va avea nevoie de o perioadă lungă de recuperare.
Agentul-șef Vasile Grumăzescu, liderul Sindicatului Agenților de Poliție din județul Suceava, ne-a declarat că problema de sănătate a colegei de la Marginea este tratată la modul cel mai serios de conducerea de la nivel național a sindicatului. Reprezentanții Sindicatului Național al Agenților de Poliție au anunțat că au luat legătura cu ministrul secretar de stat Raed Arafat, iar dacă este nevoie colega lor va fi transferată la un spital din București.
De cealaltă parte și conducerea IPJ Suceava a avut discuții la nivel ministerial, concluzia fiind că, atunci când medicii vor stabili, tânăra polițistă va fi transferată la un spital din Capitală, pentru a avea parte de îngrijiri cât mai bune cu putință.
Urmăreau un BMW al cărui șofer a refuzat să oprească
Agentul principal Violeta Covaliu era de serviciu, sâmbătă după-amiază, alături de colegul de la Secția Rurală Marginea, agent-șef adjunct Radu Florin Șuhane. Cei doi efectuau serviciu de control al traficului pe DN 2E, pe raza comunei Horodnic de Sus, și au plecat în urmărire, cu autoturismul Dacia Logan din dotare, la volan fiind Șuhane, după un autoturism BMW al cărui șofer a refuzat să oprească la semnalul echipajului. Ajungând într-o porțiune nemodernizată, la trecerea de pe carosabil din beton pe carosabil cu pietriș, autospeciala poliției a intrat în derapaj, a pătruns în șanțul din stânga și s-a răsturnat pe cupolă. Dacă polițistul de la volan a scăpat cu leziuni mai ușoare, colega sa nu a fost la fel de norocoasă. Din informațiile pe care le avem șoferul fugar a fost identificat, însă nu a fost încă prins. Acesta urmează a fi pus sub acuzare pentru vătămare corporală din culpă.
Polițiștii își asumă des astfel de riscuri, fără a avea o asigurare de viață sau de invaliditate
Liderul SNAP Suceava, Vasile Grumăzescu, a ținut să sublinieze că acest accident reliefează riscul pe care și-l asumă polițiștii pentru a-și face meseria.
„Împreună cu colegul său, polițista își făcea datoria, încercând să oprească un conducător auto care nu a respectat regulile prevăzute de codul rutier, și care prezenta un pericol pentru traficul rutier, la care fiecare dintre noi suntem zilnic participanți”, a transmis liderul de sindicat.
El a mai subliniat că polițiștii care lucrează în sectorul operativ, efectuând controale în trafic, își asumă des astfel de riscuri, fără a avea măcar o asigurare plătită de Poliție.
Un polițist mort, altul rănit grav, într-o misiune de urmărire. Mai recent, a murit și un tânăr care fugea de poliție
Accidentul de la finele săptămânii trecute nu este singurul de acest gen.
Pe 3 septembrie 2011, un Logan MCV al poliției, cu radar, plecat în urmărirea unei mașini despre care se bănuia că transporta țigări de contrabandă, s-a răsturnat pe E 85, la ieșirea din Suceava spre Fălticeni. În urma acelui accident, unul din polițiștii din mașină, Niculai Costeniuc, în vârstă de 44 de ani, angajat al Poliției Locale Suceava, a murit, în timp ce colegul care era la volan, agentul principal Marius Scutaru, a fost rănit grav. Acesta din urmă a avut nevoie de nu mai puțin de opt luni de zile pentru refacere. Din cauza gravelor leziuni de la spate, trei luni de zile a stat doar la pat, iar apoi a început un program de recuperare anevoios. Procesul privind acest accident, în care este judecată o femeie acuzată că a provocat tragedia, se află pe rolul Curții de Apel Suceava, nefiind încă finalizat.
Mai recent, pe 31 martie 2016, la Mălini, un tânăr a murit, iar altul a fost rănit, după ce mașina cu care se deplasau s-a răsturnat în timpul ce era urmărită de un echipaj de poliție. Tânărul de la volan a refuzat să oprească la semnalul unui echipaj de poliție și a demarat în trombă. Într-o curbă periculoasă, autoturismul condus de tânăr a fost scăpat de sub control și s-a răsturnat de mai multe ori în afara drumului.
Urmăriri cu grad ridicat de risc, o dată la două săptămâni
Pentru un polițist care lucrează în operativ, efectuând controale în trafic, astfel de misiuni de urmărire sunt frecvente. Polițistul Marius Scutaru, victima accidentului din 2011, ne-a mărturisit într-un interviu că înainte de accident era implicat într-o urmărire cel puțin o dată la două săptămâni. Alți colegi, în special cei din zona Rădăuți-Vicov, ori polițiștii de frontieră au parte de astfel de misiuni chiar și mai des.
Cel mai adesea, urmăririle în trafic sunt după șoferi băuți sau fără permis de conducere ori după contrabandiști de țigări.


