Principala arteră de circulație care deservește zona Gării Burdujeni, dar face legătura și între Calea Unirii și strada Gheorghe Doja, care merge spre Ițcani, este în plin proces de modernizare.
Odată cu refacerea trotuarelor, la care se lucrează deja, cu turnarea de covor asfaltic, pentru refacerea carosabilului afectat mai ales de lucrările de apă-canalizare încheiate anul trecut, planurile de modernizare pun accent pe crearea unui număr cât mai mare de locuri de parcare, dar și pe măsuri de sporire a siguranței pietonilor.
Primarul Ion Lungu, care a verificat în teren modul de efectuare a lucrărilor, a precizat că trotuarele de pe strada Jean Bart vor fi modernizate până la sărbătorile de Paști, iar în privința refacerii stratului asfaltic, nu poate fi înaintat un termen deocamdată, câtă vreme nu se poate turna asfalt încă, deoarece temperaturile exterioare au variații foarte mari, înregistrându-se încă valori negative pe timp de noapte.
150 de locuri de parcare pe lateralele străzii Jean Bart
Una dintre principalele beneficii ale lucrărilor de modernizare a străzii Jean Bart va fi fluidizarea circulației rutiere în zonă, ca urmare a îmbunătățirii carosabilului, mai ales că aceste lucrări vin în continuarea modernizărilor făcute anul trecut, pe strada Nicolae Iorga, care leagă strada Jean Bart de principala arteră de circulație a Sucevei, Calea Unirii.
Asta deoarece pe ambele laterale ale străzii vor fi create locuri de parcare, atât în spic cât și în linie, gândite astfel încât cele două benzi de circulație să rămână libere, pentru a se circula fără a avea ca obstacole mașini parcate aiurea, pe carosabil.
Viceprimarul Lucian Harșovschi a precizat că prin modernizarea străzii Jean Bart vor fi create aproximativ 150 de locuri de parcare, marcate corespunzător pe lateralele arterei de circulație, care va fi modificată pentru a exista și două alveole special create pentru autovehiculele de transport în comun, în cele două stații TPL – una la capătul dinspre Gara Burdujeni, iar cealaltă lângă biserica din capătul opus al străzii.
Două benzi de mers, pe un singur sens, în capetele străzii
Conform planurilor de modernizare a străzii Jean Bart, pentru siguranța pietonilor vor fi luate o serie de măsuri suplimentare. Astfel, pe lângă marcarea cu vopsea (zebre) a trecerilor de pietoni, în capetele străzii, la intersecția cu strada Nicolae Iorga, respectiv Gheorghe Doja, vor fi create scuare de delimitare a celor două sensuri de mers, care vor acționa și ca zonă de protecție pentru pietonii care se angajează în traversarea străzii.
O schimbare importantă a modului în care se circulă pe strada din fața Gării Burdujeni vizează lărgirea acestei artere în cele două capete, astfel încât pe sensul de mers cel mai circulat, accesul pe strada cu care se intersectează să se facă pe două benzi.
Astfel, la intersecția străzii Jean Bart cu Gheorghe Doja, ieșirea se va face pe două benzi de circulație, una pentru viraj la dreapta, iar alta pentru cei ce merg la stânga, înspre Ițcani. Intrarea pe stradă va fi făcută pe o singură bandă, din ambele direcții.
În capătul dinspre parcul Gării Burdujeni, ieșirea de pe stradă se va face pe două benzi, stânga-dreapta, în vreme ce de intrat se va putea intra doar pe o bandă, indiferent de direcția din care se vine pe strada Nicolae Iorga.



