Comitetul de Părinți al Școlii Gimnaziale „Jean Bart” Suceava a semnat un memoriu adresat Inspectoratului Școlar Suceava prin care se declară împotriva introducerii orelor de educație sexuală în orarul elevilor. Totodată, aceștia se poziționează împotriva reducerii numărului de ore de limba română, istorie și latină, așa cum prevede un proiect de lege al Ministerului Educației, aflat în dezbatere publică.
Memoriul este semnat de 32 de părinți, fiind întocmit de Ionel Butnariu, membru în Consiliul de Administrație al Școlii, acesta semnalând următoarele: „va ieși mare scandal și veți avea grave probleme cu cei peste 89% din părinții care au semnat ca ai lor copii să facă religie și nu ore de educație sexuală. Vom retrage în masă copiii noștri de la școlile publice. În județul Iași circulă deja un manual de educație sexuală, scris de un ONG mizerabil, ateist, pro-homosexualitate. Vă avertizăm, până acum am tăcut, dar va ieși mare scandal dacă veți depăși regulile bunului-simț, ale valorilor creștine și tradiționale în care credem noi românii”.
Demersul părinților are și o serie de derapaje, în document semnalându-se că „președinte, prim-ministru, membri ai Guvernului, toți sunt trădători de neam și patrie, slugile Uniunii Satanice Europene, ale imperiului terorist american, slugile și oamenii ONG-urilor soroșiste ateiste, sodomite-ateiste”, iar acesta nu este singurul exemplu de acest fel.
La rândul său, directorul Școlii „Jean Bart”, prof. Vasile Bilius, a declarat că susține ca părinții să aibă inițiative, spirit civic și să vină cu propuneri în cazul dezbaterilor publice lansate de Ministerul Educației. Cu toate acestea, potrivit lui Bilius, „este prematur să ne exprimăm cu privire la introducerea educației sexuale în școli, având în vedere că nu cunoaștem programa, temele abordate, de cine vor fi prezentate și în ce manieră, la ce clase s-ar putea introduce această disciplină etc.”.
La finele anului trecut, circa 70 de ONG-uri românești, împreună cu specialiști (medici, universitari) au bătut la ușa Ministerului Educației înaintând un „Apel de urgență pentru educație sexuală în școli”. Din punctul lor de vedere, elevii ar trebui să învețe despre protejarea împotriva infecțiilor cu transmitere sexuală și prevenirea discriminării persoanelor care suferă de HIV/SIDA, protejarea împotriva sarcinilor nedorite, despre sexualitate și funcționarea aparatului reproductiv feminin și masculin. Totodată, elevilor ar trebui să li se vorbească despre respectul între parteneri și comportamente ce exclud orice formă de violență sexuală și despre diversitatea orientărilor sexuale, „care vor ajuta tinerii să-și înțeleagă mai bine propria identitate sexuală și să-i respecte pe cei din jur, indiferent dacă sunt heterosexuali sau LGBT (lesbiene, gay, bisexuale sau transgender)”.
Cei care susțin introducerea educației sexuale în școli spun că această disciplină nu cuprinde doar informații referitoare la sex, cum în mod eronat cred unii, ci acoperă o gamă largă de subiecte privind atât aspectele fizice și biologice ale oamenilor, cât și aspectele emoționale și sociale.