Până la finele lunii martie, sucevenii au ocazia să desemneze persoanele care să fie la conducerea asociațiilor de proprietari din care fac parte.
Tocmai de aceea, conducerea Primăriei Suceava a transmis recent o notificare tuturor asociațiilor din municipiu, pentru a le aminti că, în conformitate cu prevederile HCL nr.109/2009, președinții asociațiilor de proprietari sunt obligați ca în perioada 15-30 ianuarie să comunice la Serviciul Asociații de proprietari datele desfășurării adunărilor generale.
Viceprimarul Ovidiu Doroftei, care coordonează activitatea Serviciului Asociații de Proprietari, din cadrul Primăriei Suceava, i-a îndemnat pe suceveni să dea curs convocărilor care vor fi făcute la fiecare scară de proprietari în parte, să participe la adunările generale care vor fi convocate, dacă le pasă de modul în care este gestionată asociația din care fac parte.
„În fiecare an primim sute de reclamații referitoare la probleme în cadrul asociațiilor de proprietari. Cei care au diverse nemulțumiri trebuie să le discute acolo prima dată și dacă nu găsesc acolo înțelegere și implicare, pot face demersuri pentru schimbarea celor care se află la conducerea asociației. Tocmai de aceea este foarte important să se prezinte la adunările generale ale asociațiilor de proprietari și la cele extraordinare, unde, de obicei, se iau deciziile finale privind alegerea conducerii asociației”, a explicat Ovidiu Doroftei.
În cadrul acestor adunări generale ale asociațiilor de proprietari se decid componența conducerii asociațiilor de proprietari, salariile acestora, penalitățile care se percep proprietarilor de apartamente pentru fiecare zi de întârziere la plata cheltuielilor de întreținere, dar se face și darea de seamă asupra activității asociației de până în acel moment.
În municipiul Suceava există 110 asociații de proprietari, din care doar una are în administrare peste 2.000 de apartamente (23+27 Obcini), una cuprinde între 1.501 și 2.000 de apartamente, 5 au între 1.001 și 1.500 de apartamente, alte 5 administrează între 801 și 1.000 de apartamente, 10 asociații au în grijă între între 501 și 800 de apartamente, 16 asociații au între 301 și 500 de apartamente, 30 de asociații – între 101 și 300 de apartamente, iar 42 de asociații sunt înființate pentru a administra până în 100 de apartamente.
Numărul total de apartamente din municipiul Suceava este de 36.719, cuprinse într-un număr de 2.005 scări de bloc, aferente unui număr de 890 de blocuri.
Oportunitate
Alegeri pentru desemnarea conducerii asociațiilor de proprietari din Suceava
