Google
 
vineri, 27 nov 2015 - Anul XX, nr. 277 (6089)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,6603 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta3,9613 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   4 imagini |   ø fişiere video

Pentru fluidizarea traficului

Virajul la stânga interzis în zona Carrefour şi modificări la trecerile de pietoni de pe Calea Unirii

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Traficul rutier pe cea mai aglomerată arteră de circulaţie a Sucevei va fi influenţat în următoarele săptămâni de o serie de modificări impuse de Consiliul Local Suceava, în baza unui proiect de hotărâre întocmit de viceprimarii Lucian Harşovschi şi Ovidiu Doroftei.

Mai exact, în intersecţia dintre Calea Unirii şi căile de acces către centrul comercial Shopping City Suceava şi Ambro SA (calea de acces dinspre Bazar), se interzic virajele la stânga pentru toţi participanţii la traficul rutier. Concomitent, devine obligatorie virarea la dreapta pentru participanţii la trafic care ies dinspre SCS (Carrefour) ori Ambro, pentru a pătrunde pe Calea Unirii.

Altfel spus, cei care vin dinspre oraş şi vor să intre la magazinele din incinta centrului comercial Shopping City Suceava ar trebui să meargă până la sensul giratoriu din dreptul magazinului Dedeman şi să se întoarcă apoi câţiva zeci de metri pentru a intra pe calea de acces ce trece prin faţa magazinului Baumax, iar la plecare, indiferent de direcţia către care se îndreaptă – Burdujeni sau oraş, ar urma să meargă pe calea de acces din zona magazinului Decathlon şi să vireze la dreapta, spre sensul giratoriu din zona Iulius Mall.

Practic, sistemul de semaforizare din intersecţia menţionată anterior va fi desfiinţat, cele două căi de acces către parcarea SCS devenind astfel străzi cu sens unic.

 

Treceri de pietoni desfiinţate, mutate ori dotate cu buton

Restricţiile de circulaţie afectează şi modul în care pietonii circulă pe Calea Unirii, una dintre cele două treceri de pietoni din dreptul Shopping City Suceava fiind desfiinţată  - cea de la semaforul care dispare odată cu interzicerea virajelor la stânga.

Cealaltă trecere de pietoni, semaforizată şi acţionată prin apăsare de buton, din apropierea sensului giratoriu prin care se intră la Dedeman, se va muta între cele două staţii de călători situate de o parte şi de alta a arterei principale, pentru a deservi fluxul de călători generat de acestea.

Acţionarea semaforului prin apăsare de buton, de către pietoni, va fi păstrată.

În schimb, apare un nou semafor pentru pietoni, tot cu acţionare manuală, la trecerea de pietoni de la Bazar, unde riscul producerii de accidente este foarte mare.

 

„Lumină verde” pe bulevardul principal al Sucevei

Prin decizia Consiliului Local, tot în cadrul acestui proiect s-a aprobat achiziţionarea unui studiu de trafic realizat de o firmă specializată, pentru sincronizarea de tip „Lumină verde” a semafoarelor de pe bulevardul principal, de la intrarea dinspre Fălticeni până la ieşirea spre Botoşani.

Toate aceste măsuri urmează să fie puse în aplicare în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a deciziei de Consiliu Local, prin montarea de balize rutiere pe axa mediană a bulevardului principal, amenajarea noilor treceri de pietoni semaforizate şi semnalizarea rutieră a noilor restricţii de circulaţie, pentru evitarea unor incidente neplăcute.

 

Lupta proiectelor şi păreri pro şi contra noilor măsuri rutiere

Proiectul de hotărâre prin care se impun aceste noi măsuri rutiere a fost adoptat înaintea discutării unui alt proiect, propus de primarul Ion Lungu, de realizare a unui studiu de trafic care să ofere cele mai bune soluţii de fluidizare a circulaţiei rutiere de pe Calea Unirii, în vederea punerii lor în aplicare.

Conştient că PNL are suficiente voturi pentru a aproba proiectul viceprimarilor liberali, Lungu a spus că, la cât de serioasă este problema traficului rutier de pe Calea Unirii, de care se izbeşte şi el zi de zi, trebuie făcut ceva cât mai rapid, încât este dispus să meargă şi pe varianta propusă de ei.

„Vin sărbătorile de iarnă, pe Calea Unirii s-a mai deschis un centru comercial, LIDL, când se va redeschide şi Bazarul va fi un trafic infernal, chiar de redeschidem circulaţia pe pasarela CFR de la Iţcani. Nu sunt convins că soluţia cea mai bună este cea propusă de viceprimari, dar între a nu face nimic şi a încerca ceva, spun că e mai bine să încercăm să schimbăm ceva”.

Reprezentanţii PSD au fost mult mai reticenţi în privinţa impunerii noilor restricţii, care afectează şi activitatea unui mare centru comercial, Shopping City Suceava, considerând că acestea vor avea ca efect tocmai îngreunarea traficului.

„Dacă eu stau câteva minute în acea zonă aglomerată, învârtindu-mă între sensurile giratorii, înseamnă că pierd mai mult timp, uzez maşina mai mult şi consum mai mult combustibil, foindu-mă între sensurile giratorii, un kilometru în deal şi în vale. Nu este oportună această schimbare, mai ales acum , în decembrie”, a spus social-democrata Doiniţa Cocriş.

„Eu ştiu că PDL poate să schimbe legi prin hotărâre de Consiliu Local, dar să schimbe şi legea circulaţiei mi se pare foarte tare, domnilor viceprimari”, a spus independentul Vasile Mocanu, transpunând în plan politic interdicţia liberalilor de virare la stânga, spre hazul celor din sală.

În cele din urmă proiectul viceprimarilor liberali a fost adoptat cu 13 voturi "pentru", opt împotrivă şi o abţinere, cel al primarului, care viza aceeaşi problemă, fiind retras de pe ordinea de zi.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Virajul la stânga interzis în zona Carrefour şi modificări la trecerile de pietoni de pe Calea Unirii.
 Vizualizări articol: 5322 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 3.58/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 3.6 din 12 voturi
Virajul la stânga interzis în zona Carrefour şi modificări la trecerile de pietoni de pe Calea Unirii3.6512

Iulius Mall Suceava
AnnaCori
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   O IDEE trimis de
(27 nov 2015, 12:09:09
Dece nu se face un proiect prin care sa se construiasca o bretea ce leaga bd-ul Ana Ipatescu pe str. Mitropoliei continuare cu str. parcului pe langa cimitiril Pacea de acolo drum cu un pod si o pasarela ce da in str. energeticianului si mai departe in drumul spre Botosani? Binenteles ulterior sa faca legatura in partea opusa cu bd-ul Sofia Vicoveanca. Nu de alta ca si daca s-ar face o sosea de centura nu s-ar rezolva problema si mai avem experienta unei sosele de centura.
2.   Prima la drapta trimis de
(27 nov 2015, 12:17:24
În principiu, orice schimbare de asemenea amploare se face pe baza unor studii de impact, studii care din nefericire nu există. Să lași această problemă să o rezolve Harșovschi, pentru că primarul Ionică Sărmăluță este incapabil de a gestiona problema în cauză, lucru recunosut de altfel inclusiv de domnia sa, este de domeniu fantasticului și numai un geniu de calibrul lui Harșovshi putea debita o asemenea tâmpenie. Problema dureroasă este că cei care vor suferi de pe urma acestei decizii suntem noi, cetățenii ce plătim tot felul de taxe pentru tocmai ca aceste somități politice să gândească asemenea idioțenii. Imaginați-vă cam ce circulație va fi în sensul giratoriu de la bazar unde se vor întâlni fluxurile de mașini dinspre Burdujeni(inclusiv cei care ies din Careffour și merg spre Burdujeni), dinspre Moll, cei care ies din Lidl, din Bazar și cei care vin din oraș... Măsura este una mai mult decât tâmpită și vă asigur eu că nu peste mult timp se va reveni în principiu la vechea semnalizare!
3.   Corect trimis de
(27 nov 2015, 13:33:01
Bine zis ADITA. Iar la prostia asta cu sensurile giratorii vin cu inca una la pachet : "lumina verde". Pai mai marilor conducatori, cum veti realiza voi asa ceva, atat timp cat aveti o sumedenie de treceri de pietoni nesemaforizate ????? Vreau sa vad si eu minunea asta........
4.   De rasu lumii trimis de
(27 nov 2015, 15:16:12
aoleu ce o sa fie in sensul giratoriu de la bazar..haos, blocaj total. vai de mintea "luminata" care a debitat modificarile astea..
5.   Infernul este creat de voi, conducatorii alesi! trimis de
(27 nov 2015, 15:27:13
Este de neiertat ca alesii nostri nu au solutii si nu gândesc pentru binele oamenilor. Tot ce se face este de mintuiala.
Cita birocratie, infantuare din partea unor conducatori, nu mai sunteti de suportat. Poate daca v-ati fi intilnit cu toti factoriii de raspundere ai orasului, ati fi gasit o alta varianta prin care sa nu aiba de suferit atitia oameni.

Puteti avea astimpar si somn, daca nu vedeti situaţia traficului rutier rezolvata ?
5.1  RE: Infernul este creat de voi, conducatorii alesi! trimis de
(27 nov 2015, 18:57:44

In portiunea cu pricina de ce nu s-a largit soseaua la 4 benzi, asa cum se propusese cu citiva ani in urma? Banii erau atunci, dar s-au furat, cine i-a bagat in buzunare!?

Cum au putut ungurii, austriecii, acum 500 de ani, sa gindeasca in viitor pentru neamul lor, si azi au autostrazi, piste pentru ciclisti, metrouri, etc?
6.   Stiati trimis de
(27 nov 2015, 17:11:34
Stiat ca prin spatele centrului comercial SCS este un drum (pe langa DECATHLON) care se "inteapa" in drumul care duce la piata en gros si iese pe pasarela, gandit si proiectat pentru a fluidiza traficul spre zona Burdujeni. De ce "domnilor politicieni" nu luati in calcul o solutie atat de simpla si ieftina pentru toata lumea
7.   De stiut trimis de
(27 nov 2015, 17:54:38
Oare "domnii alesi" stiu de existenta drumului din spatele centrului comercial SCS (pe langa DECATHLON) care se "inteapa" in strada care merge la piata en gros si iese pe pasarela, ca a fost proiectat si gandit tocmai pentru a fluidiza traficul pentru cei ce merg spre Burdujeni si ca cei de la SCS il folosesc dupa bunul lor plac. De ce nu se poate folosi acel drum "domnilor alesi"
8.   PARCARI trimis de
(27 nov 2015, 19:35:12
Amenajati si parcari (cu si fara plata) peste tot! Reamenajati spatiile, sa stie omul pentru ce plateste impozite, sa capete incredere, sa nu-i mai fie lehamite!
9.   Unde nu-i cap... trimis de
(28 nov 2015, 10:52:06
De cât timp vă tot spun că un al doilea pod peste apa Sucevei ar fi rezolvat o grămadă de probleme.Un pod alăturat primului pentru că astfel în timpul construcției nu ar fi deranjat traficul.
La semaforul de la Lukoil,fiind o zonă mai mare se putea face preselecția pentru direcția dorită:Bazar,Shoping C.(partea stângă)sau Mall ,Lidl,Dedeman etc(partea dreaptă).
Dinspre Burdujeni se poate face o preselectie în zona podului(înainte de pod)fiind și acolo o zonă mai largă.Am văzut că prin zona aceea stazionează tirurile.(meritau și ei o parcare prin zonă dar de unde voință din partea edililor).
Erau bani europeni pentru podulețul ăsta ?
Răspuns: erau !

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei

Reteta Zilei

Bucataria pentru toti Bereni (versiunea fără ou) Dacă ați crezut că numai japonezii se pot lăuda cu celebrul lor preparat crocant și delicat numit tempura, ei bine, merită să încercați și versiunea românească urbană, servită prin berării  în special. Berenii sunt tot... Citeşte