Programă școlară

Lecții neatractive și orare prea încărcate, pentru elevii școlilor de stat



Dan Popescu, directorul Colegiului Național „Ștefan cel Mare” Suceava, este de părere că „în prezent, curricula este tot mai criticată de specialiștii în educație din toată lumea
Dan Popescu, directorul Colegiului Național „Ștefan cel Mare” Suceava, este de părere că „în prezent, curricula este tot mai criticată de specialiștii în educație din toată lumea

Aplicații practice în locul lecțiilor stufoase și neatractive, un orar mai lejer în locul programului zilnic de 7 ore, lecții mai puține și doar la materiile specifice profilului, acestea sunt câteva dintre doleanțele părinților, profesorilor și liderilor de sindicat deopotrivă.
Aceștia din urmă solicită o reformare radicală a programelor școlare, considerate neatractive, mult prea încărcate, punându-se accent pe partea informativă și nu pe cea practică. De altfel, programele stufoase și obositoare au constituit subiectul unei dezbateri naționale, la care au participat cele trei sindicate reprezentative din învățământ (Federația Sindicatelor din Educație-FSLI, „Spiru Haret” și „Alma Mater”), de luni, 5 octombrie.
Președintele FSLI, Simion Hăncescu, a explicat: „Discutăm de componenta curriculară și trebuie să recunoaștem că avem programe neatractive și că elevii învață lucruri prea multe pe care le uită la o săptămână sau două și intră în mediul universitar nepregătiți. Trebuie să punem accent mai mult pe partea aplicativă. Mi-aș dori să găsim un sistem de evaluare obiectiv prin care nota 7 de la Colegiul «Sf. Sava» să fie echivalentă cu nota 7 de la un liceu din Satu Mare. Dascălii au fost umiliți în ultimii 25 de ani. Dascălul a ajuns la 880 de lei salariu net, după ce guvernanții au mărit în ultimii ani cu 45% aceste salarii. Să ne gândim la Finlanda, unde s-a reformat învățământul cu reformarea dascălilor. Nu mai există practică pedagogică, metodica predării”.
Sindicaliștii sunt de părere că pentru o integrare mai rapidă pe piața muncii oferta educațională și curricula trebuie corelate cu cerințele mediului economic.
De partea cealaltă părinții, de la ciclul primar și până la liceu, se plâng de lecțiile multe, la toate materiile și de faptul că ai lor copii sunt obosiți și stresați.
„Din clasa a V-a am plecat cu copilul de la școala gimanzială la liceu, însă nu m-am gândit ce va fi mai departe. Băiatul când vine de la școală se schimbă, mănâncă și apoi se apucă tot de școală. Sunt lecții la toate materiile, sunt ore întregi la birou. Cred că generațiile acestea privesc cu teroare școala. Noi, părinții, privim cu teroare școala. Departe de mine de a lua apărarea copiilor care nu întotdeauna au chef de carte, însă am constatat că ei nu prea mai au timp liber. Ba unii renunță la sportul practicat pentru a avea timp de lecții, ba renunță la lecțiile de dans în favoarea temelor. E corect așa, e mai bine pentru el așa?”, ne-a întrebat retoric o mămică.
Simplificarea programelor – obiectiv pentru toți miniștrii
Miniștri ai educației din toate legislaturile au avut ca obiectiv crearea unui curriculum mai puțin încărcat și reformarea manualelor. În prezent se lucrează la noi programe școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.
Dan Popescu, directorul Colegiului Național „Ștefan cel Mare” Suceava, este de părere că „în prezent, curricula este tot mai criticată de specialiștii în educație din toată lumea. Dacă pe cele 16-17 segmente curriculare (discipline de învățământ) sunt progrese realizate de specialiști cu expertiză, la nivel de asamblare, cristalizare spre un ideal educațional nu suntem în acest mileniu. Ministerul de resort încă nu este în posesia planurilor-cadru care pot declanșa elaborarea programelor curriculare. Cred că și planurile-cadru, dar mai ales programele disciplinelor, trebuie să intre sub incidența relației dintre educat și realitatea socială. Sistemul național are nevoie de un Spiru Haret al mileniului III și de câteva zeci de mii de învățători și profesori de calitatea celor care au desăvârșit reforma renumitului ministru”.



Recomandări

25 și 28 iulie, zilele în care USV organizează o a doua rundă de înscrieri în cadrul sesiunii de vară

25 și 28 iulie, zilele în care USV organizează o a doua rundă de înscrieri în cadrul sesiunii de vară
25 și 28 iulie, zilele în care USV organizează o a doua rundă de înscrieri în cadrul sesiunii de vară

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Excelența în educație, răsplătită la Fălticeni: 72 de elevi vor fi premiați pentru rezultatele obținute la evaluarea națională și bacalaureat

Primăria și CL Fălticeni continuă tradiția de a premia elevii care au demonstrat excelență la evaluarea națională și bacalaureat
Primăria și CL Fălticeni continuă tradiția de a premia elevii care au demonstrat excelență la evaluarea națională și bacalaureat

100 de copii de la școli din municipiul Suceava și din comuna Adâncata, în Tabăra de creație „Micii iconari”, ediția a XIV-a

100 de copii de la școli din municipiul Suceava și din comuna Adâncata, în Tabăra de creație „Micii iconari”, ediția a XIV-a