Șeful administrației județene, Cătălin Nechifor, consideră că după finalizarea lucrărilor de modernizare, Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava va putea fi comparat cu unul dintr-o capitală de țară, cum ar fi cel din București. Cătălin Nechifor a declarat în cadrul unei conferințe de presă că și după finalizarea actualului proiect european prin care a fost construită o pistă nouă și un nou turn de control, aeroportul din Suceava va avea nevoie în continuare de dezvoltare prin amenajarea unor noi terminale pentru plecări și sosiri internaționale. Nechifor a spus că în acest sens, consilierii județeni suceveni se vor întruni în ședința ordinară de luna aceasta la Centrul Economic Bucovina Suceava, acolo unde se intenționează amenajarea terminalelor pentru plecări și sosiri internaționale, dar și pentru zborurile tip cargo. Reamintim că șeful administrației județene a anunțat recent că în pavilionul principal al CEBS ar urma să fie amenajat un modern terminal pentru plecări internaționale, în timp ce alte două clădiri vor fi destinate terminalului pentru sosiri internaționale. De asemenea, alte două clădiri ale Centrului Economic Bucovina vor fi folosite pentru un terminal pentru zborurile cargo. „Principalul subiect al ședinței va fi dreptul de administrare pe care Consiliul Județean Suceava îl va da Regiei Autonome Aeroportul «Ștefan cel Mare» Suceava cu privire la suprafețele de teren și clădirile care sunt în acest moment la Centru. Am vrut asta pentru că îmi doresc ca fiecare consilier județean să înțeleagă exact ceea ce vrem și, pe de altă parte, să vadă ce am lucrat până acum la aeroport”, a spus președintele Consiliului Județean Suceava. El a adăugat că etapa de dare în administrare a terenurilor și clădirilor respective către aeroport este una esențială, urmând să se continue cu realizarea unui studiu de fezabilitate prin care se va stabili cum vor arăta noile terminale și care vor fi costurile pentru amenajarea acestora.
„Prin prezența noastră la aeroport sper că o să putem arăta tuturor ce vrem să facem, care sunt elementele de dezvoltare, pentru ca ulterior să putem găsi și sursa de finanțare pentru a implementa proiectul. O sursă de finanțare care cred că va fi din bugetul propriu sau dintr-un împrumut, pentru că timpul ne presează foarte mult”, a spus Nechifor, care a mai adăugat că „Aeroportul Suceava are nevoie de această dezvoltare și planul este ca anul viitor să putem realiza acest proiect, să dăm în folosință terminalul 2, și în felul acesta să avem un aeroport care deja depășește un caracter regional. Și pot să spun foarte deschis: va fi un aeroport comparabil cu un aeroport de capitală. Adică gen București sau altceva din lumea întreagă, depășind un standard pe care îl găsim la aeroporturile regionale”.
Cătălin Nechifor a precizat că în momentul de față lucrările de modernizare ale aeroportului sunt la 99% din punct de vedere fizic și la 81,41% din punct de vedere financiar, mai fiind de decontat o sumă de 17,155 milioane de lei. Nechifor a spus că se mai lucrează la platforma de îmbarcare/debarcare și la amenajarea interioară a turnului de control. Președintele CJ Suceava a mai precizat că aeroportul sucevean va fi singurul din țară care va fi autorizat pentru a folosi sistemul de aterizare – decolare pe bază de GPS. De asemenea, până în prezent s-au finalizat și 65% din lucrările la noul sistem de balizaj al aeroportului.
Nechifor: Avem o dificultate cu Romatsa
Cătălin Nechifor a adăugat că singura dificultate există cu Romatsa, care ar trebui să monteze la Suceava sistemul de navigație de tip ILS, în condițiile în care pe conturile companiei a fost pusă o poprire pe suma de 85 de milioane de lei. „Avem o dificultate legată de Romatsa. Este o situație specială la această companie publică a statului român și înțeleg că niște frați au blocat conturile. Iar o chestie penibilă. Nu se poate ca o companie publică a statului român, cum este Romatsa, care dirijează tot traficul aerian, să fie blocată în felul acesta”, a spus Nechifor. El și-a exprimat convingerea că acest lucru „nu ne va încurca”, în condițiile în care Romatsa trebuie să monteze sistemul de navigație de tip ILS.
„Prin proiectul nostru aveam obligația să facem pista, platformele, stația electrică și să amenajăm terenul pentru a fi pus la dispoziția Romatsa pentru a monta sistemul ILS. Trebuie montat în toamna aceasta și sper să nu ne încurce Romatsa, datorită blocajului cu frații respectivi. Dar și în acest caz vom fi pregătiți, cu sistemele pe care le vom avea, să deservim avioane din partea oricărei companii de zbor naționale sau internaționale”, a subliniat președintele CJ Suceava. El a mai declarat că primele contracte cu operatorii de zboruri vor putea fi semnate după data de 20 – 21 octombrie a.c., când ar urma să fie aprobate noile tarife pe care le va practica Aeroportul „Ștefan cel Mare”.